Budovateľské stratégie majú po celom svete slušnú fanúšikovskú základňu, z čoho v posledných rokoch ťažilo primárne Paradox Interactive produkujúce jedno výrazné dielo za druhým. Na hernej scéne však existujú aj iné šikovné spoločnosti, o čom nás teraz chcú presvedčiť vývojári z českého štúdia Nepos Games. To aktuálne pracuje na staviteľskej RTS Nebuchadnezzar, o ktorej vám viac povieme v našom dnešnom oznámení.
• Oznámenie •
• Žáner: Budovateľská stratégia • Multiplayer: Nie • Vývojár: Nepos Games • Vydavateľ: Nepos Games • Platformy a Dátum vydania: PC (Q3 2020) • Čeština: Áno
• Oznámenie: 8. 11. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Zaujímavo pomenovať budovateľskú hru nie je podľa môjho názoru vôbec jednoduché, pretože zle zvolené meno môže od vášho diela hráčov vyložene odradiť, a tak tvorcovia často pracujú s obvyklými alternatívami, ktorými nikoho neprekvapia, ani neurazia. Veľmi príjemným prekvapením preto pre mňa bolo, že sa vývojári z pražského štúdia Nepos Games rozhodli svojmu titulu udeliť meno jedného z najvýraznejších panovníkov Babylonu, Nebuchadnezzar, ktorý je považovaný za hlavného ťahúňa svojej dynastie. Ich hra totiž necieli na nič iné ako na históriu Mezopotámie, ktorá je nám v nej prezentovaná prostredníctvom šestnástich historických misií, v ktorých uvidíme vzostup aj pád Babylonu.
V rámci hrateľnosti by mal Nebuchadnezzar predstavovať tradičného zástupcu budovateľského žánru, ktorými sa herná scéna na začiatku nového milénia doslova hemžila. Hráčovou prioritou v nej tým pádom bude vytvorenie fungujúcej spoločnosti, ktorá nebude mať núdzu o stavebné materiály, jedlo a luxusný tovar. Akonáhle sa vám podarí tento neľahký cieľ splniť, budete sa môcť pustiť do budovania chrámov a veľkolepých monumentov, vďaka ktorým si vás história zapamätá rovnako ako egyptských faraónov, do ktorých kože sa bolo možné vžiť v legendárnom Pharaoh. Vyložene odlíšiť by sa mal Nebuchadnezzar od svojich predchodcov prepracovanejším systémom ciest a možnosťou hru modifikovať, vďaka čomu sa môžeme tešiť na desiatky rôznych modifikácií, ktorými bude možné hru vylepšiť.
Na prezentovaných záberoch nevyzerá Nebuchadnezzar vôbec zle, osobne však dúfam v to, že sa hra v priebehu vývoja prostredníctvom výraznejšieho vizuálu odlíši od free-to-play projektov, ktoré sú jej minimálne v tento moment po grafickej stránke veľmi podobné. Rovnako tak by mi ako hráčovi starších diel nevadilo, keby sa vývojári pohrali s veľkosťou jednotlivých obyvateľov mesta, ktorí sú aktuálne väčší ako väčšina štruktúr, keď teda neberieme do úvahy chrámy. Nebuchadnezzar by mal však doraziť na PC až v treťom kvartáli 2020, vďaka čomu majú jeho tvorcovia dostatok času na to, aby všeličo dali do poriadku. Snáď sa im zadarí a dodajú nám plnohodnotného nástupcu nezabudnuteľného Pharaoh.
• Zdroje: YouTube (Nepos Games)
|
Minimálne HW požiadavky | Odporúčané HW požiadavky |
---|---|---|
Operačný systém | Bude oznámené | Bude oznámené |
Procesor | Bude oznámené | Bude oznámené |
Grafická karta | Bude oznámené | Bude oznámené |
DirectX | Bude oznámené | Bude oznámené |
Operačná pamäť | Bude oznámené | Bude oznámené |
Pevný disk | Bude oznámené | Bude oznámené |
Podľa predpokladov by k nám mal Nebuchadnezzar doraziť v treťom kvartáli 2020 exkluzívne na PC. O novinkách vás budeme informovať.