Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling (RECENZIA A TESTY)

Catalogue
Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling (RECENZIA A TESTY)

Review

Aktualizované

Novým grafickým kartám VEGA spoločnosti AMD boli častokrát vytýkané vysoké teploty, hlučnosť a ich nadmerná spotreba. To sa ale vo všeobecnosti týkalo najmä tých referenčných vyhotovení so vzduchovým systémom chladenia. Dnes by to ale mohlo byť inak. Otestujeme si totiž grafickú kartu Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling, ktorá disponuje technicky veľmi zaujímavo riešeným systémom uzavretého okruhu vodného chladenia.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling recenzia a testy

Recenzia Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling – obsah

  1. Predstavenie Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling
  2. Ako budeme grafickú kartu testovať
  3. Testy v hre Wolfenstein: The New Colossus
  4. Testy v hre Assassin's Creed: Origins
  5. Testy v hre Middle-earth: Shadow of War
  6. Testy v hre Prey
  7. Testy v hre Mass Effect: Andromeda
  8. Testy v hre Battlefield 1
  9. Testy v hre Deus Ex: Mankind Divided
  10. Testy v hre Doom
  11. Testy v hre Tom Clancy's The Division
  12. Testy v hre Rise of the Tomb Raider
  13. Testy v hre Star Wars: Battlefront
  14. Testy v hre Zaklínač: Divoký hon
  15. Testy v hre Crysis 3
  16. Sumarizácia výkonu
  17. Prevádzkové vlastnosti
  18. Záverečné hodnotenie

Predstavenie Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling

Grafická karta Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling je postavená na najvýkonnejšom hernom grafickom čipe Vega 10 spoločnosti AMD, na ktorý sú pomocou 2 048-bitovej zbernice pripojené moduly grafickej pamäte typu HBM2 (High Bandwidth Memory) druhej generácie s kapacitou 8 GB. Táto grafická karta disponuje veľmi zaujímavým systémom chladenia s uzavretým vodným okruhom a svojím výkonom tak spadá do segmentu vysokého výkonu (high-end), kde v súčasnosti zaujíma výkonnostnú špičku grafických kariet spoločnosti AMD.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling popis

Frekvencia grafickej karty

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling GPUZ

Grafická karta Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling disponuje dvojicou BIOSov, medzi ktorými sa dá prepínať pomocou prepínača BIOS switch, ktorý je umiestnený na zadnej strane grafickej karty. Druhý BIOS však žiadne vyššie frekvencie grafickej karte neprináša a podľa mojich meraní ani nenavyšuje jej limit spotreby. S najväčšou pravdepodobnosťou tak slúži iba ako BIOS záložný, kedy v prípade výskytu nejakej chyby pri upgrade firmware grafickej karty je tak možné tento druhý BIOS využiť na jeho obnovenie.

Boost frekvencia grafického čipu je nastavená na 1 677 MHz, maximálna frekvencia (DPM7) tak na 1 750 MHz. Frekvencia grafických pamätí je 945 MHz, čo v prípade pamätí typu HBM2 predstavuje efektívnu frekvenciu 1 890 MHz.

Systém chladenia GPU

Grafická karta Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling meria na dĺžku 272 mm a na základnej doske vám zaberie celkom 2 rozširujúce sloty. O chladenie sa stará veľmi zaujímavý uzavretý systém vodného chladenia s membránovým čerpadlom (diaphragm pump), ktorý ochladzuje nielen samotný grafický čip s HBM2 pamäťami, ale aj kompletnú napájaciu kaskádu grafickej karty.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; vodné chladenie
Membránové čerpadlo s expanznou nádobou a vodným blokom (zdroj pcper.com)

O ochladzovanie kvapaliny vodného okruhu sa stará radiátor s rozmermi 150 × 120 mm, ktorý je ofukovaný jedným 120 mm ventilátorom, ktorého otáčky sú riadené podľa teploty grafickej karty. Tento ventilátor sa otáča konštantnou rýchlosťou 880 ot./min. aj v prípade, keď grafická karta nie je vyťažená. Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátora je nasledujúca:

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; otáčky a hlučnosť chladiča

Napájanie a spotreba

O napájanie grafickej karty Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling sa stará zdvojená 6 + 1-fázová kaskáda s 13 modulmi napäťových regulátorov (VRM), ktorá vyžaduje prídavné napájanie pomocou dvoch 8-pinových konektorov. Príkon grafickej karty bol výrobcom nastavený na 345 W (max. 375 W) a na jej prevádzku spoločnosť Sapphire odporúča zdroj s výkonom 1 000 W. Moje interné testy ale ukázali, že na účely bežného hrania počítačových hier by ste si mohli vystačiť so zdrojom s výkonom 600 W a viac.

Výstupy na monitor

Výstupy na monitor sú v prípade grafickej karty Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling riešené pomocou jedného HDMI 2.0 a troch konektorov DP 1.3/1.4 (Display Port).

Ako budeme grafickú kartu Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling testovať

V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling zaradili nasledujúce grafické karty zo segmentu vysokého výkonu (high-end):

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 LCAsus ROG Poseidon GTX 1080 Ti PlatinumMSI GTX 1080 Sea Hawk EK X
Sapphire RX Vega64 8G HBM2 LC v testochSapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v testochMSI GTX 1080 Sea Hawk EK X v testoch
EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HybridAsus Strix RX Vega56 O8G Gaming
EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HYBRID v testochAsus Strix RX Vega64 O8G Gaming v testoch

ŠPECIFIKÁCIA grafických kariet
GPUChip
Variant
Family
Veľkosť
Tranzistory
Výroba
SP
TMU
ROP
VRAM
Veľkosť
Bus/Clock
Base Clock
Turbo Clock
Real Clock
Interface

TDP
Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid CoolingVega 10
Vega 10 XT
GCN 5ND GEN
484 mm2
12,500 million
14nm FinFET
4096
256
64
HBM2
8.192 GB
2048b/1890
1 247 MHz
1 750 MHz
1 586 MHz
PCIe 3.0 x16

345 W
Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti PlatinumGP102
GP102-350-K1-A1
Pascal
471 mm2
12,000 million
16nm FinFET
3584
224
88
GDDR5X
11.264 GB
352b/11104
1 620 MHz
1 734 MHz
2 025 MHz
PCIe 3.0 x16

275 W
MSI GTX 1080 Sea Hawk EK XGP104
GP104-400-A1
Pascal
314 mm2
7,200 million
16nm FinFET
2560
160
64
GDDR5X
8.192 GB
256b/10008
1 683 MHz
1 823 MHz
1 980 MHz
PCIe 3.0 x16

240 W
EVGA GTX 1070 Ti Gaming SC HybridGP104
GP104-300-A1
Pascal
314 mm2
7,200 million
16nm FinFET
2432
152
64
GDDR5
8.192 GB
256b/8008
1 607 MHz
1 683 MHz
1 886 MHz
PCIe 3.0 x16

180 W
Asus Strix RX Vega56 O8G GamingVega 10
Vega 10 XL
GCN 5ND GEN
484 mm2
12,500 million
14nm FinFET
3584
224
64
HBM2
8.192 GB
2048b/1600
1 156 MHz
1 590 MHz
1 496 MHz
PCIe 3.0 x16

240 W

V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na ich herný výkon, ktorého ukazovateľom pre nás bude rýchlosť snímok. Čím vyššie hodnoty snímkovej frekvencie grafická karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov Fraps a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je potom následne kalkulovaná práve rýchlosť snímok.

Graf snímkovej frekvencie vzor

Dosiahnuté hodnoty snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov zanášané zostupne tak, že grafická karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe uvedená hore, a naopak grafická karta s najnižšou snímkovou frekvenciou potom zase úplne dole. Ak teda vieme ako, čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.

Testovacia zostava

Použitý systém vodného chladenia v testoch

Vodné chladenie EK Water Blocks EK-KIT S240

Chladenie grafických kariet Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum a MSI GTX 1080 Sea Hawk EK X v testoch zaisťovala súprava vodného chladenia EK Water Blocks EK-KIT S240, ktorá s dvojicou ventilátorov a vodnou pumpou generovala hlučnosť 35,5 dBA. V grafoch je potom k menám grafických kariet, ktoré využívajú tento systém vodného chladenia, pridaná skratka EKWB.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v hre Wolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein 2: The New Colossus Wolfenstein II: The New Colossus je akčná a dobrodružná herná strieľačka z pohľadu prvej osoby. Hra bola postavená na hernom engine IdTech6 vývojármi zo štúdia MachineGames a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Bethesda Softworks. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne Manhattan Ruins po dobu 84 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry na testovanie

Wolfenstein II: The New Colossus nastavenie videoWolwenstein II: The New Colossus nastavenia grafika 1Wolfenstein II: The New Colossus nastavenie grafika 2Wolfenstein II: The New Colossus nastavenia grafika 3

Testy Wolfenstein II: The New Colossus

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Wolfenstein II: The New Colossus; test

Wolfenstein II: The New Colossus je vôbec prvou hrou, ktorá bola postavená výhradne na grafickom rozhraní API Vulkan. Z tohto grafického rozhrania profitujú viac grafické karty spoločnosti AMD, najmä v nižšom rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v hre Assassin's Creed: Origins

Assassin's Creed: Origins Assassin's Creed: Origins je akčnou adventúrou v poradí už desiatej série, ktorá sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. Hra bola postavená na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 121 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing nastavený na LOW.

Nastavenie hry na testovanie

Assassins Creed: Origins nastavenie videaAssassins Creed: Origins nastavenia pokročilých 1Assassins Creed: Origins nastavenia pokročilých 2

Testy Assassin's Creed: Origins

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Assassin's Creed: Origins; test

Počítačová hra Assassin's Creed: Origins nie je ku grafickým kartám AMD práve veľmi prívetivá. Grafické karty spoločnosti NVIDIA tu podávajú oveľa lepšie výsledky.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v hre Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of War Middle-earth: Shadow of War je akčná počítačová RPG hra založená na svete postáv JRR Tolkiena, odohrávajúca sa v čase medziobdobí Hobita a Pána prsteňov. Hra bola postavená na hernom engine Firebird vývojármi zo štúdia Monolith Productions a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Warner Bros Entertainment. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 56 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry na testovanie

Shadow of War nastavenia videaShadow of War nastavenia pokročilých 1Shadow of War nastavenia pokročilých 2

Testy Middle-earth: Shadow of War

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Middle-earth: Shadow of War; test

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v Prey

Prey Prey je akčná sci-fi FPS (first-person shooter) počítačová hra, ktorá bola postavená na hernom engine CryEngine vývojármi zo štúdia Arkane Studios a vydaná v máji 2017 spoločnosťou Bethesda Softworks. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape Hardware Labs po dobu 64 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry na testovanie

Prey nastavenie testu 1Prey nastavenia 2

Testy Prey

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Prey; test

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v hre Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: Andromeda Mass Effect: Andromeda je akčná RPG hra z pohľadu tretej osoby, ktorá bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia BioWare a vydaná v apríli 2017 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape EOS po dobu 80 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.

Nastavenie hry na testovanie

Mass Effect: Andromeda nastavenie testu 1Mass Effect: Andromeda nastavenia 2Mass Effect: Abdromeda nastavenie 3Mass Effect: Andromeda nastavenie 4Mass Effect: Andromeda nastavenie 5

Testy Mass Effect: Andromeda

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Mass Effect: Andromeda; test

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v hre Battlefield 1

Battlefied 1 Battlefield 1 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra, ktorej dej sa odohráva počas 1. svetovej vojny. Hra bola postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA Dice a vydaná v októbri 2016 spoločnosťou Electronic Arts. Hra podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape Avanti Savoia po dobu 57 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.

Nastavenie hry na testovanie

Battlefield 1 nastavenie testu 1Battlefield 1 nastavenie 2

Testy Battlefield 1

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Battlefield 1; test

Počítačová hra Battlefield 1 a najnovšie herné rozhranie DirectX 12 sa v prípade takto výkonných grafických kariet veľmi v láske nemajú, a preto by som odporučil túto hru hrať výhradne pod nastavením na DirectX 11.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v hre Deus Ex: Mankind Divided

Deus Ex: Mankind Divided Deus Ex: Mankind Divided je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvkami RPG, stealth a sociálnej interakcie. Hra bola postavená na hernom engine Dawn Engine vývojármi štúdia Eidos Montreal a vydaná v auguste 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 98 sekúnd nástrojom Fraps. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.

Nastavenie hry na testovanie

Deus Ex: Mankind Divided nastavenie testu 1Deus Ex: Mankind Divided nastavenia 2

Testy Deus Ex: Mankind Divided

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Deus Ex: Mankind Divided; test

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v hre DOOM

DOOM DOOM je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa uprostred démonickej invázie na zariadení UAC. Hra bola postavená na hernom engine Id Tech 6 vývojármi zo štúdia Id Software a vydaná v máji 2016 spoločnosťou Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape UAC po dobu 109 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.

Nastavenie hry na testovanie

Doom nastavenie videaDoom nastavenia pokročilých 1Doom nastavenia pokročilých 2

Testy DOOM

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; DOOM; test

Pre počítačovú hru DOOM platí jednoduché pravidlo: ak chcete mať vysokú snímkovú frekvenciu v hre, hrajte ju vždy pod rozhraním Vulkan. S týmto moderným herným rozhraním by však mohli mať problémy grafické karty predchádzajúcej generácie spoločnosti NVIDIA (Fermi/Kepler/Maxwell).

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v hre Tom Clancy's The Division

The Division Tom Clancy's The Division je on-line strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá prebieha v otvorenom svete. Hra bola postavená na hernom engine Snowdrop vývojármi zo štúdia Massive Entertainment a vydaná v marci 2016 spoločnosťou Ubisoft. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 96 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry na testovanie

The Division nastavenie videoThe Division nastavenie grafika 1The Division nastavenie grafika 2The Division nastavenie grafika 3

Testy Tom Clancy's The Division

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; The Division; test

Tom Clancy's The Division je jednou z ďalších hier, kde sa vám rozhodne oplatí opustiť DirectX 11 a prepnúť rendering hry na DirectX 12, najmä ak hráte hru v nižšom rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v hre Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb Raider Počítačová hra Rise of the Tomb Raider je akčná adventúra z pohľadu tretej osoby, v ktorej s Larou Croft preskúmavate rôzne prostredia, riešite puzzle aj bojujete o prežitie. Hra bola postavená na hernom engine Horizon vývojármi zo štúdia Crystal Dynamics a vydaná v januári 2016 spoločnosťou Square Enix. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA a podporuje aj nové herné rozhranie DirectX 12. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 86 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.

Nastavenie hry na testovanie

Rise of the Tomb Raider nastavenia videaRise of the Tomb Raider nastavenia grafiky

Testy Rise of the Tomb Raider

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Rise of the Tomb Raider; test

Počítačová hra Rise of the Tomb Raider tiež podporuje DirectX 12 a v nižšom rozlíšení z neho profitujú všetky grafické karty. Ak využívate rozlíšenie 1 920 × 1 080 pixelov, určite sa oplatí prepnúť na renderovanie cez DirectX 12.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v hre Star Wars: Battlefront

Star Wars: Battlefront Star Wars: Battlefront je akčná strieľačka z pohľadu prvej a tretej osoby, ktorá je založená na téme filmových Star Wars. Hra je postavená na hernom engine Frostbite 3 vývojármi zo štúdia EA DICE a bola vydaná v novembri 2015 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na mape Survival on Tatooine po dobu 105 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing úplne vypnutý.

Nastavenie hry na testovanie

Star Wars: Battlefront nastavenie grafika 1Star Wars: Battlefront nastavenie grafika 2Star Wars: Battlefront nastavenie grafika 3

Testy Star Wars: Battlefront

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Star Wars: Battlefront; test

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v hre Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon Zaklínač: Divoký hon je akčné RPG (role-playing game) sandbox, v ktorom plníte zadané úlohy z pohľadu tretej osoby. Hra bola postavená na hernom REDengine vývojármi zo štúdia CD Projekt RED a vydaná v máji 2015 rovnakou spoločnosťou. Hra spadá do herného programu TWIMTBP spoločnosti NVIDIA. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape White Orchard po dobu 84 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.

Nastavenie hry na testovanie

The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie postprocesing 1The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie postprocesing 2The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie obecné 1The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie obecné 2The Witcher 3: Wild Hunt nastavenie obecné 3

Testy Zaklínač 3: Divoký hon

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Zaklínač 3: Divoký hon; test

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling v hre Crysis 3

Crysis 3 Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. Anti-aliasing bol nastavený v rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov (FHD) na MSAA ×4, v rozlíšení 2 560 × 1 440 pixelov (WQHD) na MSAA ×2 a v rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol anti-aliasing úplne vypnutý.

Nastavenie hry na testovanie

Crysis 3 nastavenia grafikyCrysis 3 nastavenia podrobné

Testy Crysis 3

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Crysis 3; test

Sumarizácia výkonu Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling

Herné testy grafickej karty Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako sa vlastne tejto grafickej karte darilo v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými grafickými kartami v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaný zo všetkých dnešných meraní.

Sumarizácia výkonu

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Výsledky testu; Sumarizácia výkonu

Výkon grafickej karty Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling je viac než slušný, a ak by som ho mohol porovnať s konkurenciou, pohybuje kdesi na úrovni GeForce GTX 1080. Výkon teda dobrý, ale akosi trochu nevyrovnaný. V niektorých hrách, ako je napríklad nový Wolfenstein, sa totiž Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling dotiahne aj na GeForce GTX 1080 Ti, v iných hrách už to tak slávne nie je a horko-ťažko doháňa GeForce GTX 1070 Ti, najmä v nižšom rozlíšení Full HD (1 920 × 1080 pixelov). Ovládače grafických kariet Vega teda s najväčšou pravdepodobnosťou zatiaľ ešte nie sú príliš dobre vyladené.

Prevádzkové vlastnosti Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling

Prevádzkové vlastnosti grafických kariet boli merané v počítačovej hre Crysis 3 po dobu 30 minút hrania na mape Swamp. Dosiahnuté hodnoty teplôt (°C), hlučnosti (dBA) aj spotreby (W) boli zaznamenané až na konci tohto merania.

Prevádzkové vlastnosti

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling; Prevádzkové vlastnosti

Čo sa týka prevádzkových vlastností, tak okrem spotreby, ktorá je naozaj vysoká, sa grafickej karte Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling darí naozaj dobre. Uzavretý okruh vodného chladenia s membránovým čerpadlom je naozaj veľmi tichý a účinný. Teploty sa pohybujú okolo 65 °C pri hlučnosti nepresahujúcej 35 dBA. Môžem vám teda garantovať, že túto grafickú kartu vo svojom PC prakticky nepočujete. Problémom tejto grafickej karty je najmä jej spotreba, ktorá sa v prípade zvýšenia limitu spotreby pomocou posuvníka v ovládačoch RSAE (Radeon Software Adrenalín Edition) môže vyšplhať k hranici 500 W. Výkonný zdroj teda bude nevyhnutnou podmienkou pri prevádzkovaní tejto grafickej karty vo vašom PC.

i Ak vám v dnešnej recenzii chýba kapitola o pretaktovaní, je to z toho dôvodu, že sa mi grafickú kartu Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling na súčasných ovládačoch proste nijak pretaktovať nepodarilo. Pri svojich pokusoch som bol za každé navýšenie limitu spotreby nad 15 % či akomkoľvek znížení napätia odmenený vždy pádom ovládača, až som nakoniec všetky pokusy o pretaktovanie vzdal.

Záverečné hodnotenie Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling

Grafická karta Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling je veľmi podareným kúskom hardvéru, najmä jej systém uzavretého okruhu vodného chladenia s membránovým čerpadlom (diaphragm pimp), ktorý tejto grafickej karte zaisťuje nielen nízke pracovné teploty, ale najmä minimálnu hlučnosť. Achillovou pätou tejto grafickej karty je spotreba, ktorá je vysoká, dokonca vyššia ako tá, ktorú ponúka konkurencia pri svojich najvýkonnejších grafických kartách GeForce GTX 1080 Ti.

Ak teda plánujete zaobstaranie grafickej karty Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling, striktne odporúčam, aby vaše PC bolo vybavené zdrojom s výkonom minimálne 600 W. Ak sa chystáte tiež na jej overclocking, potom radšej zvoľte zdroj ešte o niečo výkonnejší.

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling

Grafické karty

Sapphire RX Vega64 8G HBM2 Liquid Cooling je technicky veľmi dobre spracovanú grafickou kartou, ktorá ponúka výkon porovnateľný s konkurenčnou GeForce GTX 1080, nízke teploty a minimálnu hlučnosť. Vďaka vyššej spotrebe však budete na jej prevádzku potrebovať výkonnejší zdroj.

Klady

  • Výkon na úrovni GeForce GTX 1080
  • Uzavretý systém vodného chladenia
  • Technické spracovanie
  • Veľmi tiché chladenie

Zápory

  • Pomerne nevyrovnaný výkon v hrách
  • Vysoká spotreba
Pavel Šantrůček

Pavel Šantrůček

My name is Pavel Šantrůček, and I have been working professionally with graphics cards for more than 5 years. I've been mostly focused on structure reviews and graphics cards testing for the last two years, which has become an integral part of my working life at GPUreport.cz. As a programmer, I am also the author of several graphics cards frame-rate analysis tools. One of the most widely known is the Frame Latency Analytics Tool (FLAT), and it is widely used around the world.

Print
P-DC1-WEB18
We will call you and advise you professionally
+420 225 340 120
Order inquiry
Question about the product
Please enter your telephone:
Call me
We care about your privacy Alza.cz a. s., Company identification number 27082440, uses cookies to ensure the functionality of the website and with your consent also to personalisage the content of our website. By clicking on the “I understand“ button, you agree to the use of cookies and the transfer of data regarding the behavior on the website for displaying targeted advertising on social networks and advertising networks on other websites.
More information Less info