Pamätníci prvej konzoly PlayStation majú dôvod na radosť. Nielenže sa môžu tešiť na malú škatuľku s pôvodnými titulmi na PlayStation Classic, o ktorom sa môžete dozvedieť viac v našom tematickom článku, ale väčšej pozornosti sa dostáva aj ikonickým dielam z deväťdesiatych rokov, ktoré zažívajú svoju renesanciu. Tvorcovia vezmú jadro titulu, ponechajú jeho náročnosť a herné princípy, ale všetko ponúknu v oveľa prívetivejšej grafike. Prvou lastovičkou na poli 3D platformoviek bol Crash Bandicoot, ktorého 13. novembra nasledoval dráčik Spyro v Reignited Trilogy, ktorému sa bude venovať dnešná recenzia.
• Žáner: 3D plošinovka • Vývojár: Toys for Bob • Vydavateľ: Activision • Platformy a Dátum vydania: PS4, Xbox One (13. novembra 2018) • Homepage: www.spyrothedragon.com/
• Recenzia: 18. 11. 2018 • Autor: Jakub Němec
Návrat do minulosti s vôňou nostalgického detstva sa stáva čím ďalej častejšou motiváciou na prerábanie klasických hier do moderného kabátika. Stačí sa len rozhliadnuť okolo seba: Nintendo so svojím NES a SONY s PlayStation 1 plní trh retro konzolami, štúdiá sa zameriavajú na vydávanie zbierok starších hier pre súčasné stroje (napr. SEGA Mega Drive Classics, Street Fighter 30th Anniversary Collection) alebo sa púšťajú do prerobenia či rebootov najslávnejších značiek. V žánri 3D plošinoviek všetkým ukázal smer Crash Badicoot, ktorého úspech povzbudil tvorcov k návratu fialového dráčika Spyra. Štúdio Toys for Bob sa rozhodlo zreštaurovať prvé tri diely a vydať ich pod názvom Spyro Reignited Trilogy.
Jednotlivé diely majú svoju vlastnú tvár, ale okrem hlavného hrdinu ich prepája taktiež príbeh. V prvej časti, pôvodne z roku 1998, sa zlý Gnasty Gnorc (kríženec hrabivého Gnome a natvrdlého orka) urazí počas interview s dračími celebritami. Všetkých ich nechá uväzniť do zelených kryštálov kliatbou, ktorej ako zázrakom uniká pubertálny Spyro, ktorý sa potom vydá so svojou vernou vážkou Sparx zachrániť priateľov a obnoviť ich ulúpené bohatstvo. Druhý diel Ripto's Rage! z roku 1999 voľne nadväzuje na úvodné dobrodružstvo. Po problémami s portálmi sa Spyro namiesto dovolenky dočká boja proti jašterovi Riptovi, ktorý sužuje krajinu Avalar.
Záver trilógie z roku 2000 sa nechal inšpirovať čínskym horoskopom, čo sa tiež odráža v názve Year of the Dragon. Oslavy v dračej ríši venujúce sa zjaveniu nových vajec sú prerušené plánmi krokodílej Čarodejnice, ktorá poslala svoju nosorožiu armádu ukradnúť všetkých nenarodených drakov. Spyro sa preto so svojimi priateľmi vydá na šľachetnú výpravu do dávno zabudnutých končín. Všetky tri časti Spyro Reignited Trilogy sú pretkané situačným humorom, ktorý na vašej tvári vyčarí úsmev, ale deti priamo nadchne. Od druhého dielu sa s jednotlivými lokáciami spájajú aj menšie udalosti, ktoré majú epizodický charakter, a taktiež rad minihier. Celkovo sa môžete zabaviť najmenej na 15 hodín, čo rozhodne nie je málo.
Príbehové zázemie väčšinou nehrá v prípade skákačiek prím, a aj keď sú osudy Dračieho kráľovstva veľmi dobre spracované, musíme sa pozrieť na zúbok predovšetkým hrateľnosti určujúcej rozdiel medzi úspechom a prepadom každej 3D platformovky. V skratke, Spyro Reignited Trilogy sa hrá rovnako dobre (popr. zle, záleží na vašich spomienkach z detstva) ako jeho predchodcovia z minulých rokov. K základným atribútom fialového jaštera patrí pľuvanie ohňa, šprint zakončený úderom do nepriateľa či prekážky a skákanie, na ktoré môže nadväzovať ladné plachtenie vo vzduchu. Jednotlivé diely v sebe navyše ukrývajú špecifiká, ktoré je nutné si pamätať.
V prvej časti napríklad ešte nevie Spyro plávať a kontakt s vodou je pre neho smrteľným, kým v pokračovaní už si za tučný obnos musí kúpiť túto zručnosť, ktorá mu otvorí cesty k ďalším úlohám. Ďalším typickým prvkom úvodného dobrodružstva sú mnou preklínané šprintérske plošiny schopné dodať dráčikovi množstvo energie na rozbitie odolných materiálov či preskakovanie bezodných jám. Osobne som bol z prvého príbehu maximálne nadšený, ale dosť mi prekážala niekedy až do očí bijúca nevyváženosť a kolísavosť obtiažnosti.
Tu z môjho pohľadu vidím najväčší problém titulu z roku 1998 – zatiaľ čo pobehovanie po úrovniach a súboje s nepriateľmi budú pre detských hráčov, na ktorých zrejme Spyro Reignited Trilogy smeruje, zábavou a príjemnou výzvou, tak ovládanie fialového nezbedníka vo vysokých rýchlostiach pre nich bude peklom a možno tiež miestom poriadnej frustrácie. Možno som len neschopný, ale jedna bežecká sekvencia ma stála 49 životov, a to som dovtedy zvládal plniť všetko na 100 % bez väčších ťažkostí. Chápem, že tvorcovia chceli zachovať podstatu pôvodnej hry, ale keby pridali väčšiu toleranciu pri dopade okrídleného jaštera na plošinu, ušetrili by tým svojim priaznivcom veľa chvíľok na povrch vyvierajúceho hnevu.
Tradičné heslo „Ďalší diel musí byť vo všetkých ohľadoch väčší a lepší“ uplatnili pôvodný tvorcovia na druhý, poťažmo aj tretí diel. Spyro sa tak učí nové zručnosti, ktoré mu otvárajú cesty pod vodou či po rebríkoch, a aby každú úroveň do bodky splnil, musí sa do nich vracať. Mne osobne jemný náznak metroidvanie nevadil, pretože som úrovne navštevoval spätne až s plným portfóliom dostupných poznatkov, ale hráč nepoznajúci postupy objavovacích plošinoviek môže byť mierne prekvapený, prečo sa na niektoré miesta dostane až neskôr v hre a nie hneď (tento prvok sa totiž v prvom diele neobjavil).
Druhý diel tiež zavrhol šprintérske plošiny a namiesto nich dosadil powerupové brány. Po spopolnení určitého typu nepriateľov sa otvorí možnosť dopriať na obmedzený čas Spyrovi prierazný beh, pľuvanie ohňa pod vodou či neobmedzený let. Dané schopnosti sú samozrejme spojené s priestorovou hádankou, ktorá sa k lokácii viaže. Postupné objavovanie priestoru tak neodmysliteľne patrí ku každému dielu Spyro Reignited Trilogy a nakoniec aj tak preleziete každý kút kvôli rozprávkovo lesklým diamantovým kryštálom.
V Year of the Dragon sa okrem priestorových a skákačkových puzzle dočkáme širokého portfólia minihier. Nie že by v Ripto's Rage! neboli (napríklad hokej je správne bláznivý), ale v treťom pokračovaní dostanú naozaj veľa priestoru. Vďaka tomu si zajazdíte na skateboarde, potopíte sa ponorkou alebo sa budete naháňať po dráhe so zlodejom vajec, čo nemusí byť nutne v koži ústredného draka Spyra. Do rúk sa vám v niektorých pasážach dostane vážka Sparx či štvorica ďalších charakterov (klokanica Sheila, tučniak Byrd, yeti Bentley a opičiak Agent 9). Niekomu môže rozdrobenosť tretieho dielu prekážať, mne to ale nerobilo žiadny problém a nepovažoval som to za nič nepríjemné.
Napriek tomu pre niekoho môže byť nepríjemné učiť sa niektoré pasáže naspamäť kvôli získaniu vytúženej odmeny v podobe dračieho vajcia alebo svietivého talizmanu (v minulosti nič výnimočné). Podobne rozporuplné pocity budete možno zažívať v priebehu lietajúcich misií, ale tu sa mi nutnosť memorovania nijako nezprotivila, pretože je nutné s postrehom reagovať na zmeny okolia. Paradoxne tak zaraďujem misie na krídlach draka k tým lepším, pretože vám svojou priamočiarosťou poskytnú priestor na odpočinok od neustáleho preskúmavania lokácií.
Ľudia majú tendenciu spomínať v dobrom na minulé časy, a najmä hráči. Ako deti hrali náročné tituly, ktoré by dnes komunita označila za hardcore. Ale možno pritom zabudli na rozbité ovládače hromadiace sa v rohu izby, na čo som si spomenul ja pri hraní Spyro Reignited Trilogy. Väčšinu času som si pobyt v dračej ríši užíval, ale občas ako čertík zo škatuľky vyskočili momenty, pri ktorých som si zúfalstvom trhal porast na svojej hlave. Predovšetkým nízka tolerancia na hranách plošín urobí z niektorých podvodníkov zúfalo bľabotajúcich jedincov či spupnýh krikľúňov. Namiesto nutnosti absolútnej precíznosti ako u týchto hier z 90. rokov dnes obvykle tvorcovia radšej vychádzajú v ústrety hráčom a poskytujú väčšiu toleranciu nepresností.
Druhými do oka bijúcimi momentmi sú neustále spúšťané rozhovory v kľúčových záchytných bodoch. Našťastie ich je možné preskočiť, ale pri niekoľkej smrti v poradí spôsobenej vlastnou neobratnosťou či chybou v ťažkej pasáži je práve nutnosť vypnúť ukecaného tvora tou povestnou poslednou kvapkou v pohári trpezlivosti, vďaka ktorej môžete vypeniť. Pomyselnou čerešničkou na torte bolo prekonanie nervydrásajúcej skákačkovej sekvencie, po ktorej som chcel vziať diamant a splniť úlohu. Lenže sekvencia ma po splnení úlohy premiestnila pekne dole k obstarávateľovi, aby sme sa pozhovárali. Ani netušíte, ako ma to potešilo.
Neberte predchádzajúce dva odseky ako pesimizmus, skôr ako varovanie, že aj napriek detskému vizuálu vie titul štúdia Toys for Bob potrápiť aj dospelých fanúšikov. Následné riadky vám totiž v pestrých farbách (ako inak) opíšu, prečo by ste si mali Spyra utekať kúpiť, pretože za necelých 35 eur sa naozaj oplatí. Najväčším tromfom je samozrejme audiovizuálne spracovanie. Už pri prvom pohľade na fialového nezbedníka sa začnete rozpúšťať ako cukor a bude horšie. Efekt disneyovských filmov sa dostaví s takmer každou videosekvenciou a animované gagy druhého dielu by utiahli vlastné seriálové epizódky pre mladšie publikum.
Človek si všimne a ocení úžasnú prácu pri porovnaní pôvodných lokácií s dnešnou podobou. Všetky prvky zostali zachované, ale pritom by si každý screenshot mohli zavesiť mladší hráči doma na stenu a nemuseli by si pripadať trápne. Môj problém s vyberaním snímok do recenzie si možno viete predstaviť. A v pohybe všetko vyzerá ešte lepšie. Okrem remastrovaného obrazu sa môžete tešiť aj na modernizovanú hudbu (pamätníci si môžu pustiť aj pôvodné) a vylepšené zvuky. Skvelým krokom je možnosť zapnutia mapy či poskytnutia aktívnej a pasívnej kamery podľa preferencií hráčov.
Maximálna roztomilosť sa snúbi s pohodovou hrateľnosťou, z ktorej vás vytrhnú vyššie zmienené náročnejšie pasáže. Inak vás Spyro prevedie svojím dobrodružstvom v podstate plynulo, chváliť budete pekne sa vyvíjajúcu učiacu krivku, kedy postupne zapájate nové zručnosti a všetko vyzerá ako váš nápad, aj keď za tým stojí skvelá myseľ tvorcov (či už originálu alebo Spyro Reignited Trilogy). Tempo hry si v podstate určujete sami – pomalý prieskum či časovo úsporný postup úrovňou? Dokážem si predstaviť, že všetky tri diely sa stanú novým cieľom speedrunnerov, ktorí budú svetu dokazovať svoju vôľu prekonať každú prekážku.
Podľa môjho názoru by Spyrovo dobrodružstvo v modernom kabátiku nemala chýbať v digitálnej knižničke žiadneho milovníka skákačiek, podobne ako predvlani vydaný Crash Bandicoot N. Sane Trilogy. Síce občas zúfalo pokrútíte hlavou nad náročnosťou niektorých puzzle či pasáží, ale inak si budete užívať každú chvíľku. Hoci svojím vizuálom Spyro Reignited Trilogy smeruje skôr na mladších hráčov, bez problémov si k nemu môže sadnúť ktokoľvek z rodiny. Štúdiu Toys for Bob sa tak až na pár menších zakopnutí podarilo z minulosti preniesť skvelý titul pre konzoly PS4 a Xbox One, ktorý si zaslúži pozornosť aj v tento rok veľmi nabitej jeseni.
Táto recenzia bola napísaná pre PS4 Pro verziu.
Klady
Zápory
Jakub Němec
Since I can remember, I have hidden my identity behind the name Jakub Němec. I have always wanted to experience adventures with the hero, which is why I developed a great passion for books and video games as a child. In interactive worlds, I prefer RPGs of all kinds. Most recently, I am interested in independent titles that have innovative ideas.
• Novinka: 26. 10. 2018 • Autor: Jakub Němec
Už prvé sekundy launch traileru vás nenechajú na pochybách – dráčik Spyro je späť a svoju nezbednú povahu vzal so sebou. Jeho pobehovanie po rozprávkovej ríši, počas ktorého bude zachraňovať svojich starších a skúsenejších kamarátov, plniť úlohy pre trolie obyvateľstvo a pritom ešte zdolávať strechy domov na skateboarde, je nabité presne tou dávkou nostalgie, ktorú od počinu štúdia Toys for Bob očakávam. Na druhú stranu príjemný audiovizuál pritiahne aj hráčov, ktorí nemali s pôvodnými titulmi tú česť a teraz si konečne môžu doplniť svoje vzdelanie.
Radovánky fialového divocha voňajúce spálenou ovčou vlnou totiž vyzerajú nádherne. Aj v ukážke je kladený dôraz na to, že Spyro Reignited Trilogy dokáže zachovať pôvodný level dizajn a ešte ponúknuť modernú hrateľnosť. Jednotlivé príšerky vyzerajú kúzelne a ich snaha o vašu likvidáciu hraničí s neúnosnou roztomilosťou. Uvidíme, akú nasadia tvorcovia latku obtiažnosti, aby sme nechrlili oheň a síru zlosťou spoločne s naším rebelským kamarátom. Zatiaľ to vyzerá tak, že Spyro sa vydal správnym smerom, čo snáď potvrdíme v našej recenzii po 13. novembri, kedy titul vyjde na PS4 a Xbox One.
• Novinka: 31. 8. 2018 • Autor: Jakub Němec
Móda prerobených starších hitoviek je v plnom prúde, a netýka sa to len plošinoviek (z posledných kúskov napríklad Shenmue alebo kompletný remake Resident Evil 2). Nemôžeme sa teda čudovať, že každé štúdio siaha do svojej pokladnice legendárnych titulov a vracia ich späť na svetlo božie. Svojou troškou do mlyna prispieva tiež Activision, ktorý docielil obrovský úspech s oprášením Crasha Bandicoota. Niečo podobné zrejme očakáva od svojho ďalšieho želiezka v ohni – fialového nezbedníka Spyra v pripravovanej Spyro Reignited Trilogy. Ich investíciu nemôže ohroziť ani menší odklad vydania.
Plamene chrĺiaci jašter totiž ešte musí podstúpiť menšie úpravy predtým, ako bude môcť potešiť svojich priaznivcov. Ako ospravedlnenku pre fanúšikov pripravili tvorcovia z Toys for Bob zábery z ďalšej lokácie Sunny Villa. Okrem pobehovania po antikou inšpirovanom prostredí a likvidácie oplechovaných nepriateľov sa dočkáme zaujímavejších pasáží. Uličník Spyro totiž naskočí na skateboard, aby v rampami posiatom priestore naháňal dračie nedochôdčatá a pritom vykonával jednoduché triky. Ak sa podarí udržať roztomilosť titulu Spyro Reignited Trilogy na predvedenej úrovni, máme sa naozaj na čo tešiť. Výlet do hernej histórie zažijeme snáď od 13. novembra na PS4 a Xbox One.
• Novinka: 23. 7. 2018 • Autor: Jakub Němec
Dráčik Spyro už k nám letí s neotrasiteľnou istotou, ktorá musí potešiť srdce každého milovníka 3D platformových skákačiek. Pamätníci pôvodných dobrodružstiev fialového nezbedníka vedia, na čo sa majú tešiť, zatiaľ čo noví hráči určite čoskoro budú infikovaní nadšením. Precízny grafický facelift Spyro Reignited Trilogy v podaní štúdia Toys for Bob sľubuje vysoko vydarený remaster pod taktovkou vydavateľa Activision. Pastvu pre oči by však mal sprevádzať aj kvalitné hudobný podkres uspokojujúci našu sluchovú sústavu. Aby tvorcovia nikoho neurazili, postarali sa hneď o dve voliteľné zvukové stopy reflektujúce priania staromódneho aj fanúšikov moderných melódií.
Kým pamätníci pôvodných troch dielov si budú pospevovať pri samploch s dôrazom na elektrické prvky, ostatní si môžu zvoliť k svojmu hopsaniu sprievod zameraný skôr na dômyselne previazané hudobné nástroje, v ktorých nebudú uprednostňované bassy. Je skvelé, že sa aj v nových trackoch podarilo zachovať pôvodné hudobné motívy, ktoré ku Spyrovi neodmysliteľne patria. Na vás už bude preferencia starej alebo novej verzie a budete môcť počas hrania voľne prepínať. Nech sa teda pozeráme na Spyro Reignited Trilogy z rôznych uhlov, vyzerá to tak, že by sme mali byť 21. septembra príjemne prekvapení. Snáď sa naše očakávania do posledného detailu vyplnia a od našich konzol PS4 a Xbox One sa nebudeme môcť odtrhnúť.
• Novinka: 14. 7. 2018 • Autor: Jakub Němec
Nebudeme si nič nahovárať, Spyro Reignited Trilogy sa síce zameriava svojou roztomilosťou na mladšie ročníky, ale aj odrastenejší hráči nebudú váhať a zaspomínajú si na svoje detstvo. Prácu tvorcov zo štúdia Toys for Bob sme mali možnosť posúdiť vďaka vypusteným gameplayom z prvého dielu na E3 2018 a chváliť sme museli o sto šesť. Na podobnej vlne sa ponesie aj dnešná novinka zaoberajúca sa druhým remasterovaným dielom Spyrových dobrodružstiev. V Ripto's Rage (v Európe známejšej skôr pod názvom Gateway to Glimmer) už nebudeme zachraňovať drakov, ale budeme pomáhať trojici vedcov zahrávajúcich si s portálmi.
Svojimi pokusmi sa im podarilo vyvolať zlého vládcu Ripta túžiaceho dobyť celý Avalon. A to by sme sa veľmi čudovali, keby to fialový nezbedník nechal len tak. V predstavenom videu je nám umožnené nahliadnuť do levelu s názvom Idol Spring, v ktorom si miestne zlobrovité obyvateľstvo proti sebe poštvalo svojich bôžikov a na Spyrovi je, aby ich buď upokojil, alebo zahnal svojím ohnivým dychom. Séria vtipných rozhovorov a situácií vedie vždy k vyriešeniu nezáludného puzzle, ktorý má za úlohu vás skôr pobaviť, než vám zavariť mozgové závity.
Druhý diel Spyro Reignited Trilogy bude pokračovať v nastolenom trende, takže sa môžeme pripraviť na graficky čarovné prostredie založené na origináli z roku 1999. Autori sa však nebáli popustiť uzdu svojej predstavivosti a pridali väčšie množstvo animácií a postáv doplňujúcich kolorit prostredia, v ktorom sa budete preháňať. Otvorený svet môžete preskúmavať po svojich, preletieť sa v ňom, ale už sa aj dostanete pod vodu, v ktorej sa Spyro bude pohybovať s eleganciou jemu vlastnou. Nech sa zatiaľ snažíme, ako chceme, nevidíme na práci Toys for Bob žiadnu väčšiu chybu, čo nás núti Spyro Reignited Trilogy nedočkavo vyzerať.
Spyro Reignited Trilogy vychádza 13. novembra 2018 na PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovať.
(21. 6. 2018) Spoločnosť Activision v poslednej dobe nerobí unáhlené kroky a vsádza na istotu. Posúďte sami – pokračovanie Call of Duty: Black Ops IIII, DLC pre Destiny 2 a konverzia Crash Bandicoot N. Sane Trilogy pre PC, Xbox One a Switch. Museli si teda naozaj dobre spočítať, že obľúbenosť charakterov deväťdesiatych rokov pôsobiacich na konzolách PlayStation znamená peniaze. Preto sa po úspechu austrálskeho vačkovca zamerali na ukecaného draka Spyra, ktorý si kliesni cestu k dospelosti medzi žabami, ovcami a orkami, a najali štúdio, v tomto prípade Američanov z Toys for Bob, aby previedlo do modernej podoby prvé tri diely Spyrových dobrodružstiev z rokov 1998 – 2000.
Podľa správ kolujúcich po internete sa im to podarilo na výbornú. Vzali dielo Insomniac Games (štúdio ktoré sa teší pozornosti kvôli tohtoročnému Spider-Manovi na PS4), ktoré vznikalo pod dohľadom Marka Cernyho, a v úcte k originálu sa sústredili na zachovanie všetkých reálií v pomere 1 : 1. Novinári, ktorí mali príležitosť vidieť viac herných úrovní na E3 2018, prisahajú, že všetky objekty, drahokamy aj nepriatelia sú na úplne rovnakých miestach ako v Spyrových dobrodružstvách na prelome tisícročí. Pamätníci tak môžu zatlačiť slzu a tešiť sa na rovnaký zážitok ako pred dvadsiatimi rokmi, navyše s nádhernou grafikou.
Práca Toys for Bob na Spyro Reignited Trilogy musela nabrať monumentálne rozmery. Nielenže sú jednotlivé úrovne vymodelované puntičkársky až na hranici posadnutosti, ale podarilo sa docieliť podobného pocitu ako u pôvodných skákačiek. K dispozícii sú zatiaľ len videá z remasteru prvého dielu Spyro the Dragon. Vďaka tomu môžeme sledovať, ako mláďa dračieho kmeňa chrlí oheň, šprintuje ako o život, poletuje po úrovni, zachraňuje väčších a múdrejších drakov alebo hľadá cesty ku skrytým pokladom. Som si takmer istý, že ponúkaná náplň ohromí aj nováčikov v sérii a pohltí ich nestarnúcou hrateľnosťou s dôrazom na zábavu.
Túto otázku sme si v redakcii v súvislosti so Spyro Reignited Trilogy položili už niekoľkokrát. Tím grafikov totiž vytvoril natoľko detailné prostredie, že je na mieste premýšľať nad tým, či už nejde o nový titul. Áno, stará dobrá hrateľnosť a úrovne zostávajú, ale všetko ostatné prešlo takým vizuálnym liftingom, že môžeme hovoriť skôr o remaku. V dnešnej dobe sa síce na rozdiel medzi oboma výrazmi toľko nehľadí, ale páni z Toys for Bob si uznanie za novo pripravovanú trilógiu určite zaslúžia. Už sa neskutočne tešíme, keď sami zistíme, čo vývojári vytlačili z Unreal Enginu 4, ktorý je srdcom ich titulu.
Obsedantná miera zmyslu pre detail sa prejavuje na každom kroku, takže sa ani nemôžeme čudovať, že hlasového prejavu fialového jaštera sa zhostil jeho pôvodný dablér z druhého a tretieho dielu Tom Kenny. Vášmu sluchu bude dopriaty aj pôvodný hudobný doprovod skomponovaný Stewartom Copelandom, ktorý bol v rámci práce na remaster verzii kompletne pretočený.
Z doteraz známych čriepkov informácií teda usudzujeme, že sa 21. septembra 2018 máme na čo tešiť. Spoločnosť Activision sa rozhodla titul Spyro Reignited Trilogy vydať zatiaľ iba na konzoly PS4 a Xbox One, takže počítačoví hráči sú zatiaľ ukrátení, ale možno sa dočkajú neskôr ako v prípade Crasha Bandicoota. Nezostáva nám nič iné, než americkému štúdiu Toys for Bob držať palce, aby im všetko vyšlo podľa predstáv a my sme si mohli dopriať dvadsať rokov staré dobrodružstvo v nových farbách.