Len málo herných sérií si naprieč toľkými dielmi udržalo vysokú kvalitu, Gears of War sa však môže hrdo hlásiť medzi ne. Vývojári zo štúdia The Coalition sa navyše neboja inovovať, a tak Gears 5 ponúka mnoho noviniek, z ktorých niektoré sú pomerne zásadné, a dopredu sme o nich vôbec nevedeli. Ako sa podaril v poradí už šiesty diel tejto cover based akčnej strieľačky, sa dozviete v našej recenzii.
• Recenzia (Xbox One X) • Dojmy z Gamescomu 2019 • Novinky • Dojmy z hrania (Xbox One X) •
• Žáner: TPS akcia • Multiplayer: Áno • Vývojár: The Coalition • Vydavateľ: Xbox Game Studios • Dátum vydania a Platformy: PC, Xbox One (10. september 2019) • Homepage • Čeština: Nie
• Recenzia: 9. 9. 2019 • Autor: Filip Němec
Microsoft síce nemá také množstvo exkluzivít ako konkurencia, keď ale príde rad na akčné strieľačky, v arzenáli má tie najväčšie delá. Dlhé roky ťahala séria Gears of War za ten kratší povraz, celosvetovo totiž kraľovala rebríčkom obľúbenosti aj predajov sci-fi sága Halo. Jej autori sa síce teraz pripravujú na veľkolepý návrat (Halo Infinite), lenže ten vyžaduje veľa času, a tak majú „Gears“ šancu zažiariť. Hneď na začiatku recenzie môžem prezradiť, že túto šancu vývojári zo štúdia Coalition nepremárnili, a Gears 5 poteší všetkých milovníkov dobre napísaných príbehov, krvavej akcie a dlhotrvajúcej hrateľnosti.
Začnime príbehom, na ktorom séria už od prvého dielu stavia a ktorého kvalita ani tentoraz neklesá. Autori sa opäť nebáli priniesť story, kde nič nie je čiernobiele a mnoho udalostí si každý hráč vysvetlí podľa svojho. Ani tentoraz sa potom scenáristi nezdráhajú položiť nôž na krk známym postavám, a čo oceňujem možno úplne najviac, oproti štvrtému dielu sa do rozprávania oveľa viac zapoja udalosti z pôvodnej trilógie, takže si rozšírime obzory v rámci celého univerza.
Úplne prvýkrát je potom hlavnou postavou žena, čo v rámci testosterónom napumpovanej série môže pôsobiť nepatrične, ale opak je pravdou. Kait Diazovú si hráči obľúbili už v predchádzajúcom diele, ktorého koniec jasne naznačoval, o čom Gears 5 bude. Viac už snáď ani prezradiť nemôžem, príbeh piateho dielu je totiž plný prekvapení a vytknúť mu môžem snáď len to, že podľa očakávaní končí jasným cliffhangerom. Okrem toho však ide o perfektne napísaný príbeh, ktorému charakteristický „macho“ nádych dodávajú mužské postavy z predchádzajúcich dielov, na čele s úplne fantastickým Marcusom Fenixom.
Pretože hra priamo nadväzuje na štvrtý diel, vrháme sa okamžite do bitky, ktorej základy sú po všetky tie roky stále rovnaké. Rýchla, ale taktická akcia založená na krytí sa za prekážkami a na vyššej obťažnosti tiež na spolupráci. Z nepriateľov striekajú hektolitre krvi, po dorazení sa ich skelety rozletia a nie je výnimkou sledovať utrhnuté končatiny (alebo hlavy, vnútornosti, ruky...) váľajúce sa po zemi. A áno, nechýba ani charakteristické rozrezávanie nepriateľov na kusy Lancerom s motorovou pílou.
Na prvý pohľad všetko funguje skvele, bohužiaľ niektoré staromilské prístupy už roky kričia po vylepšení. Napríklad preskočenie prekážky je možné až po predchádzajúcom skrčení sa, čo je z hľadiska plynulej hrateľnosti fatálna chyba, a podobne iritujúce je tiež aktívne prebíjanie. To je samo o sebe geniálnym nápadom, ale každých desať sekúnd sa pozerať do pravého horného rohu, aby ste včas stlačili tlačidlo na prebitie, vašu pozornosť neustále odvádza od práve prebiehajúceho boja. Pritom by stačilo tento ukazovateľ umiestniť napríklad doprostred obrazovky k zameriavaciemu krížu, ako to robia iné akčné hry. Aj napriek tomu je však hrateľnosť stále vynikajúca, a likvidácia nepriateľov zábavná.
Čo robí hry Gears of War tak obľúbenými, je tiež kooperácia, ktorú je možné hrať online, po lokálnej sieti alebo klasicky formou rozdelenej obrazovky, čo je obrovská devíza série a som za ňu neskutočne rád. Naopak novinkou je možnosť hrať v kooperácii s ďalšími dvoma hráčmi. Okrem rozdelenej obrazovky, ktoré sa iba rozdvoja pre dvoch hráčov, možno online či po sieti hrať ako za všetky hrateľné postavy (väčšinou Kait a JD alebo Del), tak po novom aj za robotického pomocníka Jacka. Logicky s ním nie je taká zábava ako s ľudskými vojakmi, pokiaľ ale nechcete tretieho kamaráta vyšachovať z hry, môže sa úlohy roztomilého robota.
Práve pri Jackovi potom začína zoznam zmien, ktorých je viac, než by ste v prípade v podstate staromilskej série Gears of War čakali. Jack totiž v kampani slúži ako vaša predĺžená ruka a prepožičiava vám špeciálne schopnosti, ktoré tvoria nový RPG prvok. Prostredníctvom Jacka totiž získavate zručnosti, ako je dočasné zneviditeľnenie, boost výdrže alebo pred vami na krátky čas dokáže vytvoriť silný štít odrážajúci nepriateľské guľky. Celkovo je týchto zručností osem, možno ich ďalej vylepšovať a v boji ich stlačením jedného či dvoch tlačidiel môžete kedykoľvek aktivovať či medzi nimi rýchlo prepínať. Rozhodne ide o vynikajúcu novinku, a tieto drobné RPG prvky Gears 5 určite neubližujú.
Najzásadnejšou zmenou sú však otvorené úrovne, o ktorých dopredu vývojári vôbec nehovorili a sú tiež najväčším prekvapením piateho dielu. Kým začiatok a koniec príbehu je striktne lineárny, ako je v prípade série zvykom, druhá a tretia kapitola sa odohrávajú v obrovských otvorených priestranstvách, z ktorých jedno je plné snehu a ľadu a to druhé naopak horúceho slnka a červeného piesku. Séria tak urobila prakticky rovnaký pokrok k otvorenému prostrediu ako Uncharted 4, a výsledok dopadol podobne skvele.
Táto voľnejšia medzihra, v ktorej môžete objavovať svet Gears 5, plniť vedľajšie misie a dozvedať sa tak viac o príbehovom pozadí, pôsobí výborne a pritom nenútene. Navyše ide o ľubovoľné aktivity, takže ak budete prahnúť čisto po hlavnej dejovej linke, nikto vám nebude stáť v ceste. Mne osobne prekáža len skutočnosť, že obe rozľahlé mapy pôsobia prázdno a na rozdiel od lineárnych úrovní postrádajú akékoľvek detaily a hĺbku. Aj tu je vidieť, že Gears 5, akokoľvek ide o vynikajúci titul, stále klope na brány herného Olympu, kam mu ale vstup stále nie je dopriaty.
Takmer každý začne Gears 5 príbehovou kampaňou, hneď potom však veľa hráčov zamieri do online multiplayera, ktorý je pre sériu rovnako dôležitý ako príbehový režim. Hra viacerých hráčov sa v Gears of War volá Versus a podobne ako kampaň sa aj online časť nesie v podobnom duchu. Kvalitný základ zostal zachovaný, nechýbajú však ani zaujímavé novinky. Návrat hlásia obľúbené režimy, ako je King of the Hill, Warzone, Execution a samozrejme Team Deathmatch, najväčšou novinkou je potom masívny Arcade režim, v ktorom hrá hlavnú úlohu výber postavy. Rozličné charaktery totiž majú svoje vlastné schopnosti a niekedy aj zbrane.
Pointou Arcade režimu je klasická Gears of War hrateľnosť miešajúca taktické krytie za prekážkami a dynamickú akciu s odlišnými prístupmi boja v závislosti na tom, akú postavu si vyberiete. Už tak masívny režim Versus teda ešte viac narástol, a fanúšikovia online zápolenia budú určite spokojní. Celkovo prešiel multiplayer skôr drobnými zmenami, ako je balansovanie zbraní či upravenie kamery pri šprinte, ktorá už nemieri tak výrazne do zeme. Pýchou potom je aj dvanástka skvele navrhnutých máp, autori navyše budú postupne pridávať ďalšie.
Niekde medzi multiplayerom a kampaňou potom stojí Horda režim, ktorý je v sérii už od Gears of War 2 a od tej doby ho skopírovali možno už stovky ďalších hier. Pointou režimu je obrana pred stále silnejúcimi vlnami nepriateľov v rámci päťčlenného tímu, a hoci v predchádzajúcom diele bol Horda režim vynikajúci, v Gears 5 sa dočkal vcelku podstatných zmien. Tie však autori hráčom nijako zásadne nenútia, čo je veľmi sympatické. Tou najväčšou novinkou, ktorú nahryzol už Arcade režim, sú špeciálne zručnosti jednotlivých postáv. Tie sú vzájomne dosť odlišné, a kľúčom k úspechu tak je teraz správny mix postáv v tíme.
Kým Kait sa dokáže na krátky čas zneviditeľniť, Marcus dokáže vylepšiť svoje už tak vynikajúce strelecké zručnosti a JD zase zvládne privolať leteckú podporu. Okrem toho sa autori snažia urobiť Horda režim viac dynamický a umiestňovaním tzv. power pots rôzne po mape hráčov prinútiť k väčšiemu pohybu. Tieto truhlice s energiou totiž ponúknu veľkú dávku energie potrebnej na výrobu nových zbraní či obranných prostriedkov, takže si koľkokrát rozmyslíte kemping na zle dostupnom mieste a vydáte sa radšej v ústrety nebezpečenstvu s vidinou zisku efektívnych power potov.
Spoločnou zmenou pre Hordu aj Versus je potom očividná snaha udržať hráčov pri Gears 5 čo najdlhšie pomocou postupného vylepšovania postáv. To je najviac viditeľné práve v Horda režime, kde hrdinovia postupne levelujú, možno ich rôzne upravovať a pomocou kartičiek im prisúdiť aj nové pasívne vlastnosti. Autorov potom šľachtí tiež fakt, že Gears 5 neobsahuje žiadne lootboxy či podobné mechaniky. Jedinou formou monetizácie sú mikrotransakcie, ide však o drobné nákupy kozmetických úprav, a to za reálne peniaze, vždy teda viete, čo dostanete a koľko vás to bude stáť.
Na záver herných režimov som si potom nechal najväčší prúser piateho dielu. Tým je Escape, nový hrateľný mód, v ktorom majú traja hráči za úlohu čo najrýchlejšie uniknúť z hniezda nepriateľa. Musím povedať, že som sa na Escape veľmi tešil, pretože minimálne z trailerov išlo o niečo výrazne odlišné oproti existujúcim režimom a tematicky navyše do Gears série dobre zapadal. Vo výsledku však tento mód vôbec nefunguje. Základným problémom je celkové survival nastavenie, kedy neustále nemáte takmer žiadne náboje, čo pôsobí prinajmenšom podivne, keď vo všetkých ostatných režimoch pálite hlava nehlava.
Na mape nájdete len pár debničiek s nábojmi, a tie vám ich doplnia neskutočne málo, navyše si ich budete s ďalšími dvoma spoluhráčmi navzájom kradnúť, čo kooperáciu práve dvakrát neutvrdzuje. Vo výsledku tak spoločne pobehujete po mape a zabíjate nepriateľov len útokmi na blízko, pretože nikto z tímu nemá žiadne náboje. V rámci inej série by Escape možno fungoval lepšie, ale do Gears of War sa v aktuálnom nastavení vôbec nehodí a osobne nerozumiem tomu, ako autori mohli niečo také pustiť do ostrej prevádzky.
Aby sme ale nezakončili recenziu tak negatívne, spomeniem aj grafické spracovanie, ktoré je jedným slovom vynikajúce. Na Xboxe One X beží Gears 5 v 4K rozlíšení pri 60 fps, a to vo všetkých režimoch, vrátane online multiplayera. V uzavretých lokáciách potom hra vyzerá takmer dokonale a budete očarení množstvom detailov, od realistických ruín planéty Sera až po skvele animované postavy. Kde hra bohužiaľ stráca body, sú otvorené priestranstvá a občas sa vyskytnú aj problémy, kedy sa textúry niektorých menších objektov načítajú o niečo neskôr, ide však o veľmi ojedinelé nedostatky. Občas si potom všimnete aj drobné nedostatky, ako sú podivné štvorcové textúry okolo otvorov po guľkách.
Gears 5 je výrazne lepšou hrou ako predchádzajúci diel, a pôvodnú trilógiu vo viacerých smeroch predbehne. Minimálne v dĺžke kampane, ktorá hravo prekročí 15 hodín, a tiež v množstve herných režimov, kde je bohužial škvrnou na kráse mód Escape. Je vidieť, že séria Gears of War, teraz iba Gears, je v dobrých rukách a nie je asi pochýb o tom, že záverečný diel druhej trilógie bude naozaj veľkolepý.
Táto recenzia bola napísaná pre Xbox One X verziu.
• Zdroje: Vlastné
Klady
Zápory
Filip Němec
Hry boli mojím najlepším priateľom aj milenkou už od detstva. O hrách som začal písať už na strednej škole, čím som vysedávanie pri herných strojoch ospravedlňoval najskôr pred rodičmi a teraz pred manželkou. V minulosti som vo forme textu aj herných relácií prispieval do magazínov ako Games.cz, Eurogamer.cz či Zing.cz. V Alza Magazíne mám na starosti herné konzoly všetkého druhu a z hier potom najmä preteky, v osobnej rovine som navyše hlavným strojcom vyostrených diskusií medzi konzolistami a PC Master Race.
• Dojmy z GC 2019: 5. 9. 2019 • Autor: Filip Němec
Existuje naozaj málo sérií, ktoré sú obľúbené pre príbehovú kampaň aj online hranie. Gears of War, po novom len ako Gears, však do tejto skupiny patrí a vyzerá to tak, že ani s piatym dielom sa nič nezmení. Ja osobne dávam prednosť príbehovej kampani, po ktorej dohraní sa však vrhnem práve na Horda režim, ktorý možno hrať solo, v rámci splitscreenu na jednej obrazovke a samozrejme tiež online, takže ide v podstate o šetrné premostenie medzi singleplayer kampaňou (tá však tiež podporuje splitscreen) a klasickým online multiplayerom.
Kým online multiplayer som si už mohol vyskúšať v rámci nedávnej bety, na Gamescome som s chuťou prijal možnosť otestovať Horda režim. Ten je v sérii už od druhého dielu, vždy však prejde väčšou či menšou úpravou a ani tentoraz to nebude inak. Horda 4.0, ako tento režim v Gears 5 autori nazývajú, je totiž plný noviniek.
Jednou zo zásadnejších noviniek je väčší dôraz na dynamickejšiu hrateľnosť, čo v preklade znamená, že nás chcú autori čo najviac rozpohybovať. Pre veľa hráčov je Horda režim totiž o blokovaní sa na tom najhoršie prístupnom mieste, čo Gears of War priamo podporuje tým, že si môžete postaviť najrôznejšie strieľne či zátarasy. Táto možnosť v Gears 5 stále je, čo sa však zmenilo je objavovanie objektu s názvom power tap. Ten sa náhodne zjavuje na rôznych miestach, a po jeho získaní obdrží váš tím veľké množstvo energie, ktorá slúži práve na stavbu rôznych obranných prvkov alebo výrobu lepších zbraní.
Power tap sa však objaví na mieste ďaleko za hradbou nepriateľov a tak je na vás, či sa vydáte na neistú výpravu alebo sa bezpečne skryjete za obranným múrom zo strieľní. Autori tak dávajú hráčom možnosť hrať podľa nových pravidiel alebo zostať pri klasickom postupe, čo je chvályhodné. Páči sa mi tiež fakt, že zásoby energie sú zdieľané, a hra ich tak distribuuje medzi všetkých hráčov rovnomerne.
Všetci to poznáme. Keď sa hrá spoločenská hra od Nintenda, každý chce hrať za Maria, a v Gears of War je zase bežné, že po každej mape behá niekoľko Marcusov. S tým je ale zrejme koniec, pretože novinkou piateho dielu sú špeciálne schopnosti jednotlivých postáv. Kompletnú ponuku vlastností zatiaľ nepoznáme, ale rozdiely budú priepastné. Kým frajer JD dokáže privolať bombardovanie, Del vie dočasne vidieť cez steny, a Kait sa na krátky čas zneviditeľní. Pravidelným hráčom online hier ihneď dôjde, že táto zmena kompletne prevracia základné pravidlá, a kľúčom k úspechu teraz môže byť už len samotné zloženie tímu.
Aby toho nebolo málo, do Gears 5 autori pripravili úplne novú „postavu“. Zahrať si teraz bude možné aj za Jacka, čo je robotický dron, ktorý zastane funkciu vojenskej slúžky pre všetko. Vie napríklad vziať na zemi ležiacu zbraň a roztaviť ju na energiu alebo opraviť poničené strieľne a zátarasy. Sám je ale aj schopný v boji, okrem vlastného útoku totiž pomocou svojej špeciálnej zručnosti dokáže na krátky čas ovládať nepriateľské jednotky a rozsievať tak skazu vo vlastných radoch. Hru za Jacka som si bohužiaľ vyskúšať nemohol a tak som veľmi zvedavý, ako sa autorom podarilo vybalansovať jednotlivé postavy a najmä potom medzi ľudskými vojakmi vyčnievajúceho robota.
Ja som si vyskúšal hru za Marcusa (ako inak!) a tiež za Kait. Marcus je klasický tank, a boj za neho mi vyhovoval, dáva totiž prednosť priamym stretom a spolieha sa na palebnú silu. Naopak Kait je určená pre hráčov obľubujúcich útoky zo zálohy. Mohlo by sa zdať, že hlavná hrdinka piateho dielu bude znevýhodnená, avšak fakt, že jej neviditeľnosť sa nevypne ani v momente, keď zabije nepriateľa, z nej robí za správnych okolností ničivú zbraň. Vyložene sa potom hodí pre okamihy, kedy ostatní členovia tímu potrebujú oživiť, ale sú obkľúčení nepriateľom. Potom stačí mať aktívnu špeciálnu zručnosť a je po probléme, čím sa znova vraciam k dôležitosti, aká tentokrát pripadne výberu postáv v rámci jedného tímu.
Okamžite sa mi tiež potvrdila snaha urobiť Hordu rýchlejším a dynamickejším režimom, avšak nemal som možnosť dostať sa až k pokročilejšej fáze hry, kde určite prituhne, a nejaké to blokovanie v rohu nakoniec tiež príde na rad. Celkovo však hra mala oveľa väčšiu dynamiku a nejde len o spomínané power taps ale aj také drobnosti, ako je upravená kamera pri šprinte. Tá stále mieri výraznejšie nižšie, než v prípade väčšiny akčných hier, a charakteristické podrepnutie postavy tiež zostáva, po novom však vidíte lepšie okolo seba, čím vás hra nepriamo nabáda k častejším výpadom v ústrety nepriateľovi.
Páčila sa mi tiež nová mapa, ktorá sa postupne rozširovala a s pribúdajúcimi nepriateľmi sa rozrastala do strán. S tým súvisí aj vynikajúce vizuálne spracovanie. Naozaj neviem, čo by som po grafickej stránke hre vytkol. Po Gamescome sa na Gears 5 teším viac než Locust na hrdzavú čepeľ Lancera, čakať však nebudem dlho. Gears 5 vychádza 10. septembra, prostredníctvom služby Xbox Game Pass si potom budete môcť rozstreliť prvého emzáka na PC aj Xboxe One už o štyri dni skôr. Našu recenziu môžete očakávať v najbližších dňoch.
• Zdroje: Vlastné (Gamescom 2019), YouTube (Fresh Graphics)
• Novinka: 20. 8. 2019 • Autor: Filip Němec
Jedna časť fanúšikov Gears of War miluje túto značku vďaka skvelej online časti, tá druhá si však obľúbila vynikajúci príbeh, s ktorého pokračovaním prichádza piaty diel a podľa všetkého pôjde o dosť silné rozprávanie aj pre harcovníkov série. Všetko sa bude točiť, ako už vieme, okolo rodinných koreňov Kait a najmä jej náhrdelníka, ktorý dostala tesne pred smrťou svojej matky. Kait postupne pôvod náhrdelníka aj jej rodiny začne odhaľovať a z trailera je zrejmé, že ju toto tajomstvo bude poriadne zožierať.
Tím sa však medzi tým bude biť s novým nepriateľom – rasou Swarm. Aj kvôli tomu sa tak Kait pridá k COG, s čím jej pomôže najmä jej minulosť, podobne ako v prípade JD Fenixa. Jej otec bol vysoko postaveným dôstojníkom a strýko Oscar, ktorý sa predstavil vo štvrtom diele, získal mnoho vyznamenaní v úvode dlhotrvajúcej vojny s Locustami. Podľa očakávania sa dostane k slovu aj stará garda na čele s Marcusom Fenixom a jeho bývalými parťákmi, ktorí so sebou zoberú aj obrovské robotické mechy. Rasa Swarm totiž získala na svoju stranu armádu COG robotov a schyľuje sa k ďalšej vojne, ktorá by mohla planétu Sera úplne zničiť.
Príbeh zatiaľ vyzerá veľmi zaujímavo, osobne ma mrzí snáď len to, že autori opäť siahli po robotických vojakoch COG, ktorí pôsobia oproti Locustom či rase Swarm ako kolotočoví panáci na odstrel a degradujú inak vysokú kvalitu nepriateľov. Skoro by som si až prial, aby nám toho autori už o príbehu nič viac nepovedali, úvodný trailer toho prezradil až príliš.
Na Gamescome sa dočkal premiéry tiež obľúbený Horda režim, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou série už od druhého dielu. Základná charakteristika zostane zachovaná, opäť sa teda budeme brániť proti stále sa stupňujúcim vlnám nepriateľov, pribudnú však nové taktické prvky. Jednou z noviniek Gears 5 budú napríklad unikátne zručnosti jednotlivých postáv, Kait sa tak napríklad dokáže na krátky čas kompletne zneviditeľniť a oproti iným hrám jej maskovanie neprestane účinkovať ani po zabití niekoľkých protivníkov. Ešte zaujímavejšia je potom schopnosť nielen vidieť nepriateľov cez steny, ale tiež ich pomocou pušky zabiť. Naopak frajer JD Fenix si dokáže privolať skromný bombový útok z nebies.
Ďalšou modifikáciou zabehnutej hrateľnosti sú tzv. energy pots, ktoré bude hra rozmiestňovať rôzne po mape a stanú sa dôležitou súčasťou Horda režimu. Z nich totiž bude treba zbierať energiu, ktorá bude slúžiť ako univerzálna mena. Po jej zobratí sa navyše energia rovnomerne pripočíta všetkým spoluhráčom v tíme, takže motivácia pre jej hľadanie bude o to väčšia. Často sa meniace energy pots potom majú za cieľ predovšetkým to, aby sa tím hráčov viac pohyboval po mape a nedochádzalo ku „kempovaniu“ na vopred vytipovaných a dobre ubrániteľných miestach.
Zaujímavou novinkou je možnosť ovládať Jacka, čo je multifunkčný bojový dron, ktorý je schopný nielen strieľať po protivníkoch, ale aj na krátky čas ich ovládnuť a nechať ich páliť do vlastných radov. Jeho schopnosti sú však oveľa širšie a okrem doplňovania zdravia a ďalších podporných činností môže Jack napríklad vziať nepriateľskú zbraň a na určených miestach ju premeniť na vzácnu energiu.
Kým o ťahovej stratégii Gears Tactics nevieme vôbec nič nové, súbežne s Gears 5 bola oznámená mobilná ťahovka Gears Pop! Vychádza už 22. augusta na iOS a Android. Hra je na stiahnutie úplne zadarmo v rámci free to play režimu, nie je tak prekvapením, že sa jej nevyhnú mikrotransakcie. Ide však o zaujímavú možnosť, ako si skrátiť čakanie na Gears 5, ktoré vychádza 10. septembra.
• Zdroje: YouTube (Xbox), vlastné
• Novinka: 13. 8. 2019 • Autor: Filip Němec
Presne takto to máme radi! Exkluzívne tituly sa väčšinou pýšia nielen vysokou kvalitou, ale aj dodržiavaním termínov, Microsoft a štúdio The Coalition totiž oznámili, že akcia Gears 5 je gold, teda že hra je hotová a mieri do lisovní. Autori tak majú takmer mesiac na to, aby doladili posledné nedostatky, zahladili nerovnosti a my mohli dostať, ako sami tvrdia, doposiaľ najväčší diel zo série Gears of War.
O túto radostnú informáciu sa štúdio podelilo prostredníctvom Xbox blogu , kde tiež došlo k oznámenia účasti na blížiacom sa Gamescomu v Kolíne nad Rýnom. Tam chce Microsoft predstaviť prepracovaný Horda režim, ktorý by sa mal tiež v najbližšej dobe dočkať testu podobne ako online multiplayer (tu naše dojmy z hrania). Blogový príspevok potom tiež odhalil kompletný zoznam achievmenty, ktorý bude zaujímať predovšetkým lovca trofejí. Ich popisky sú upravené tak, aby neprezradili nič podstatné, spoznať z nich môžete snáď len to, že príbehová kampaň bude rozdelená do štyroch kapitol.
Studio Coalition zároveň vypustilo dve nové videá prezentujúca zbrusu nový režim Escape a aj editor máp. Kooperatívny mód Escape pre 3 hráčov pôsobí veľmi sviežim dojmom a čo sa ma osobne páči najviac, skvele zapadá do hry samotnej. Pointou totiž je, že sa skupina troch hrdinov nechá zámerne polapiť ako korisť, ktorú si nepriateľ odnesie až do svojho hniezda. Tam už stačí položiť nálože a v rámci časového limitu sa dostať preč.
Dlhotrvajúci hrateľnosť Escape režime by mohol zaručiť aj editor úrovní, určený práve pre tento mód. Ten dovolí vytvoriť si svoju vlastnú mapu z vopred pripravených miestností, takže nepôjde navrhnúť úplne unikátne priestory. Z videa to ale vyzerá, že variantov bude naozaj veľa a ten pravý gejzír kreativity príde v momente, kedy začnete do vzniknutej úrovne umiestňovať nepriateľov, zbrane či muníciu a nastavovať ďalšie premenné.
Gears 5 vychádza už 10. septembra, pre majiteľov predplatného Xbox Game Pass však bude hra dostupná už o štyri dni skôr a rovnako tak by mal byť pre predplatiteľov tejto služby prístupný aj test Horda režime, ku ktorému dôjde pravdepodobne už tento mesiac.
• Zdroje: Gamespot, YouTube (Gears of War), Xbox blog
• Novinka: 19. 7. 2019 • Autor: Filip Němec
Väčšina hráčov si obľúbila sériu Gears of War najmä kvôli príbehu, roky medzi vydaním jednotlivých dielov však fanúšikovia prečkávali hraním vynikajúcej hry pre viacerých hráčov. Práve tej sa bude herný svet venovať počas nasledujúcich dní, pretože od 19. do 21. júla prebehne prvý multiplayer test, do ktorého sa môžu zapojiť všetci majitelia Xbox Game Pass predplatného a tiež tí, ktorí si Gears 5 predobjednali.
Druhý test potom prebehne o týždeň neskôr, teda od 26. do 29. júla. Na vyskúšanie bude k dispozícii hneď trojica režimov, ktoré sú z predchádzajúcich dielov dobre známe: King of the Hill, Arcade a Escalation. Chýbať potom nebude ani úvodný tutoriál, takže aj v prípade, že nemáte na stene zavesený samopal Lancer, s pokojom sa do testu môžete vydať a rozrezať pár Locustov pre vás nebude veľkým problémom. Aj my samozrejme nebudeme chýbať, tešiť sa tak môžete na dojmy z hrania.
Pokiaľ naopak patríte medzi tých, ktorí nedočkavo očakávajú Gears 5 práve kvôli multiplayeru, mohla by vás zaujímať dvojica nových videí, v ktorých autori predstavujú dve nové mapy. District ponúkne najmä úzke uličky, ktoré sa schovávajú medzi vysokými budovami a malými obchodíkmi, a tichá podvečerná atmosféra priamo nabáda k myšlienke, že sa tu niečo veľmi rýchlo zomelie. Inak ale ide o pomerne obyčajne vyzerajúcu mapu. O niečo zaujímavejšia je nová oblasť Training Grounds, ktorá, ako už jej názov napovedá, poslúži najmä na zžívanie sa s ovládaním a trénovanie všetkého, čo Gears 5 ponúka. Na obe videá sa môžete pozrieť nižšie.
Kým autori vydávajú iba trailery a predstavovačky nových máp, v skutočnosti už prebiehajú profesionálne eSportové turnaje v Gears 5. Jeden taký sa udial pred pár dňami a je z neho zrejmé, ako hra viacerých hráčov v piatom diele bude vyzerať. Na druhú stranu je dobré mať na pamäti, že ide o profesionálnych hráčov, takže bežný smrteľník sa rozhodne nebude po bojisku pohybovať s takou rýchlosťou a nonšalanciou zároveň. Gears 5 sú stále pomalou a taktickou strieľačkou založenou na krytí sa za prekážkami, napriek tomu o pomalej rýchlosti nemôže byť v rámci záberov z turnaja ani reč.
Vidieť na nich môžeme obe novo predstavené mapy a čisto za seba som si potvrdil, že Training Grounds pôsobí naozaj veľmi dobre, a otvorený priestor plný prekážok frenetickej akcii veľmi svedčí, zatiaľ čo uzavretejšia District ma už na základe videa tak veľmi nebavila. Na vlastnej koži si budeme môcť vyskúšať multiplayer už počas tohto a budúceho víkendu. Gears 5 vychádza 10. septembra na PC a Xbox One.
• Zdroje: Gamespot, YouTube (Gears of War), YouTube (ImWAR)
• Novinka: 26. 6. 2019 • Autor: Filip Němec
Je to už pomerne dlho, čo veľkí aj malí vydavatelia obohacujú svoje hry o Season Passy, ktoré začali časom doplňovať tiež loot boxy a ďalšie formy mikrotransakcií. Nevôľa hráčov však rastie úmerne koncentrácii týchto monetizačních prvkov, čo vedie k tomu, že sa od nich začína ustupovať. Zavďačiť sa svojim fanúšikom chce tiež štúdio The Coalition, ktoré pripravuje akciu Gears 5. Autori na oficiálnych stránkach hry oznámili, že všetok dodatočný obsah dostanú hráči zadarmo. Zabudnúť tak máme nielen na Season Pass, ale aj tzv. Gear Packs z minulých dielov. DLC v podobe nových máp budú bez poplatku dostupné všetkým hráčom, aby nedošlo k rozdeleniu komunity.
Určitou náhradou je Tour of Duty systém, ktorý bude zahŕňať denné výzvy a sezónne úlohy, dá sa tak predpokladať, že sa Gears 5 vďaka chýbajúcemu Season Passu prikloní k žánru „hra ako služba“. A ako teda budú autori zarábať? Gears 5 samozrejme mikrotransakcie ponúkne, ale nie vo forme loot boxov. Pri každom nákupe budeme presne vedieť, čo za svoje peniaze dostávame. Potešujúce potom je to, že všetko bude možné získať bežným hraním. Mikrotransakcie poslúžia len tým hráčom, ktorí si budú chcieť skrátiť čakanie alebo uľahčiť hranie.
„Zaviazali sme sa zachovať férové kompetitívne prostredie naprieč všetkými režimami,“ tvrdia autori, čím majú na mysli predovšetkým to, že nebude možné kúpiť čokoľvek, čo by vás mohlo zvýhodniť oproti ostatným hráčom. Zároveň je však potrebné spomenúť, že Gears 5 ponúkne obľúbený doplnok v podobe dvojitého prísunu skúseností alebo rýchlejšieho zásobovania v niektorých režimoch. Ak však bude hra dobre nastavená už od začiatku, teda že hráči nebudú mať v určitý moment výrazný pocit, že prísun skúsenostných bodov je pomalý, s najväčšou pravdepodobnosťou bude všetko v poriadku.
Na E3 2019 mal premiéru nový kooperatívny režim Escape, ktorý sa blysol pekným, ale veľmi akčným trailerom. Mňa príliš akčný tón nemilo prekvapil a popravde som z videa vôbec necítil ten povestný Gears of War feeling, ktorý si pamätám z predchádzajúcich dielov. To som pripisoval výmene vývojárskeho celku, po treťom dieli totiž sériu prebrali The Coalition od pôvodných autorov z Epic Games, a to sa skrátka muselo podpísať, podobne ako sa transformovala séria Halo pri prechode od Bungie k 343 Industries (zhodou okolností si obe štúdiá preberajúce štafetu zvolili názov založený na významných témach z prevzatých sérií).
Našťastie sme sa dočkali tiež gameplay záberov, ktoré ma dokázali upokojiť. Na tých už hra vôbec nevyzerá tak akčne, naopak veľmi výrazne pripomína klasickú hrateľnosť Gears s hojdavou kamerou pri šprinte a ikonickým mixom krvavej akcie a krycích mechanizmov. Skoro sa mi až chcelo kričať na celú miestnosť, že Gears sú zase späť! Na druhú stranu ma zamrzelo predovšetkým to, že spomínaná hektická atmosféra, kde každá sekunda hrá úlohu, nie je z gampelay záberov vôbec evidentná a všimnete si aj takých detailov, ako je len jedna animácia pre stealth zabitie.
Našťastie sa nemusíme príliš nervovať, ako to vlastne celé dopadne, pretože Gears 5 vychádza už 10. septembra PC a Xbox One.
• Zdroje: gears5.com, YouTube (IGN)
• Novinka: 10. 6. 2019 • Autor: Filip Němec
Bol to sám Rod Fergusson, riaditeľ štúdia The Coalition, kto oznámil dátum vydania. Ten je podľa predchádzajúcich špekulácií skutočne stanovený na 10. septembra, s čím je trochu v rozpore to, koľko toho o hre vlastne vieme. Nový trailer ukázal len hlavnú postavu piateho dielu Kate Diaz, ktorá v záchvate emócií mení tvár na postavy zo štvrtého dielu, čím autori šikovne ukazujú, o čom štvorka bola. Pre nových hráčov však nejde o žiadny spojler.
O niečo výrečnejšie je ďalšie video, avšak aj to je bez gameplay záberov. To ukazuje nový kooperatívny režim pre 3 hráčov s názvom Escape, v ktorom bude potrebné nájsť hniezdo Locustov, umiestniť bomby a včas sa dostať do bezpečia. Tento režim by mal ponúknuť aj editor úrovní, ktoré bude možné poslať iným hráčom a vzájomne sa predbiehať v čo najrýchlejšom splnení. Fergusson potom tiež prezradil, že neskôr predstaví aj prepracovaný režim horda, ktorý bude možné vyskúšať na Gamescome v Kolíne nad Rýnom.
• Zdroje: YouTube, vlastné
• Novinka: 16. 5. 2019 • Autor: Filip Němec
Od oznámenia Gears 5 (pokračovania série Gears of War) uplynul už takmer rok a noviniek o hre bolo za ten čas poskromne. Pritom je potvrdené, že s piatym dielom sa počíta už tento rok, o čo je mlčanlivosť autorov zvláštnejšia. Na jednej strane sa mi možno chce ďakovať za to, že sme boli ušetrení mnohokrát otravnej marketingovej omáčky, na druhej strane sa však ponúka polemika o nedostatočnom marketingu. Blížiaca sa E3 však situáciu určite objasní.
Práve na E3 2019 sa pravdepodobne dozvieme, kedy Gears 5 vyjdú, španielsky server Generation Xbox však už teraz prišiel s informáciou, že vydanie hry je naplánované na 10. septembra. Magazín už v minulosti párkrát mieril presne, napriek tomu ide samozrejme o nepodloženú špekuláciu. Septembrový dátum sa však zdá ako dobré načasovanie, konkurencia v tomto mesiaci totiž pre Gears 5 prakticky neexistuje, a tak by išlo o veľmi vhodné časové okno. Vierohodnosť svojho odhalenia sa potom Generation Xbox snaží podporiť aj údajným boxartom. Podľa serveru Trusted Reviews rovnaký dátum povyzvedala aj Taiwanská raitingová agentúra, Gears 5 však na ich stránkach už dohľadať nie je možné.
Zatiaľ všetko nasvedčuje tomu, že vzťah štvrtého a piateho dielu je v podstate identický s tým, čo pre sériu znamenal diel prvý a druhý. Vo štvorke sa totiž rozbehlo mnohokrát obšírne predstavovanie nových postáv a Gears 5 by sa tak konečne mohlo zamerať na pútavý príbeh kombinovaný s krvavou akciou. Už z úvodného traileru je zrejmé, že aj tentoraz autori kladú dôraz na príbeh, ktorý sa tentoraz bude točiť okolo drsnej Kait, ale ruku k dielu, teda skôr likvidovaniu Locustov na kúsky, priloží tiež stará garda okolo Marcusa Fenixa.
Zároveň je na mieste priniesť konečne poriadnu dávku inovácií. Gears of War 4 bol prvý diel série, na ktorom nepracovalo štúdio Epic Games, štafetu totiž prebrali kanadskí The Coalition. Toto štúdio vzniklo v roku 2015 pod záštitou Microsoftu a jeho zakladateľom je Rod Fergusson. Ten Rod Fergusson, ktorý je spoluautorom pôvodnej trilógie. Fanúšikovia série teda nemusia panikáriť. The Coalition (názov štúdia odkazuje na Coalition of Ordered Governments práve zo série Gears of War) sa pravdepodobne nechceli púšťať do príliš veľkých zmien tesne po prebraní štafety, teraz už je ale najvyšší čas. Dostali sme štyrikrát to rovnaké a podobne ako ukázala napríklad séria God of War, aj tie najlepšie pochutiny sa časom zunujú. Snáď len teda legendárnu pušku Lancer s motorovou pílou nám tam, prosím, nechajte.
• Zdroje: gamesrating.org.tw, generacionxbox.com, trustedreviews.com
• Novinka: 8. 3. 2019 • Autor: Jiří Fait
Aj keď je Phil Spencer hlavne veľký šéf obrej korporátnej spoločnosti, v srdci je to stále zapálený hráč, takže sa pri návšteve štúdia na chvíľu vytratil z dohľadu a vyhotovil „na tajňáša“ snímku, ktorá zachytáva kanadských vývojárov pri práci, ale hlavne na nej možno vidieť priamo zábery z hry. Nie je toho veľa a ani po priblížení vám toho fotka viac neprezradí, ale Spencer bol zjavne spokojný.
Podľa všetkého vývoj Gears 5 napreduje a titulu by sme sa mohli dočkať pomerne skoro. Samozrejme stále platí rok 2019, ale vôbec by sme sa nehnevali, ak by sme si mohli Gears 5 s hrdinkou Kait na čele zahrať skôr. Okrem tejto pomerne chudobnej informácie sa ešte na svojom twitteri vo februári 2019 zmienil riaditeľ spoločnosti The Coalition Rod Fergusson o tom, že sa do hry momentálne implementuje dabing a odvtedy nastalo ticho. Snáď sa teda poriadneho balíka informácií dočkáme skoro a nebudeme sa musieť spoliehať na pokútne získané fotografie, keď sa šéf práve nepozerá.
• Zdroje: gamespot.com, twitter.com
• Dojmy z hrania: 30. 7. 2019 • Autor: Filip Němec
Posledné dva júlové víkendy sme mohli testovať online časť Gears 5. Stačilo na to mať predobjednanú hru alebo používať službu Xbox Game Pass. Podmienky to nie sú nijako náročné, Xbox Game Pass Ultimate, ktorý obsahuje okrem Game Passu pre Xbox One a PC taktiež Xbox Live gold, totiž aktuálne stojí iba 1 euro na mesiac a že sa taká kúpa oplatí, asi netreba zmieňovať. Víkendová ochutnávka niesla názov Gears 5 multiplayer test a presne tým tiež bola – zaťažkávacím testom serverov, ktoré najmä prvý víkend nápor hráčov rozhodne nezvládali dobre.
S tým sa však trochu počítalo, a počas druhého víkendu už bola situácia oveľa lepšia, hoci som mal stále problémy s hľadaním vhodnej hry, a matchmaking ma napríklad aj 5-krát po sebe pripojil do štartujúceho zápasu a zase posunul späť do lobby. Ide však iba o test, takže okrem samotného konštatovania, že technicky zatiaľ nie je všetko v poriadku, nemá cenu Gears 5 vopred trýzniť. Karty sa budú rozdávať až 10. septembra, kedy piaty diel vychádza na Xbox One a PC.
Prvým režimom, do ktorého vás hra chtiac-nechtiac zavedie, je Boot Camp, ktorá slúži ako tutoriál, a ak ste napríklad ako ja pomerne nedávno hrali predchádzajúce diely (predovšetkým najmä štvorku) a to napríklad aj vďaka tomu, že sú všetky dostupné v službe Xbox Game Pass, budete sa skôr nudiť. Zároveň si však uvedomujem, že pre nováčikov v sérii či hráčov, ktorí mali dlhšiu pauzu, ide o veľmi podarené zaškolenie, ktoré v rýchlosti predstaví ovládanie hry, základné mechanizmy, a tým všetkým vás bude sprevádzať legenda ságy Damon Baird.
Režim Versus, čo je iba iné označenie pre kompetitívny online multipalyer, potom ponúkne tri hrateľné módy – Arcade, King ot the Hill a Escalation. Kým prvé dva spomínané sú v podstate identické s tým, čo poznáme z predchádzajúcich dielov, Escalation sa výrazne zmenil, a ja osobne by som tak skôr uvítal krátky tutoriál práve pre tento režim, ktorý je pre online časť Gears 5 tou najväčšou inováciou a aj po mnohých hodinách hrania nemusia byť niektoré aspekty úplne jasné.
Pomyselným štartovacím mostíkom je režim Arcade, ktorý sa popri hodnotených zápasoch v King of the Hill a Escalation tvári ako niečo menejcenné, ale nie je to tak. Arcade mód vychádza z populárneho Team Deathmatchu s obľúbeným konceptom z Counter-Strike postavenom na dokupovaní zbraní. Za elimináciu nepriateľov totiž dostávate ich lebky, ktoré možno vymeniť za lepšie zbrane a ďalšie vybavenie. Aby toho nebolo málo, hrateľné charaktery sa od seba mierne líšia, takže napríklad Kait Diazová je rýchlejšia ako ostatné postavy, zatiaľ čo JD Fenix automaticky označí každého nepriateľa, ktorý na neho vystrelí.
Klasický TDM a dokupovanie zbraní na základe vašich výkonov je rokmi osvedčený recept a v prípade Gears 5 funguje veľmi dobre. Autori navyše používajú zaujímavý systém odmien, kedy zakúpené zbrane stratíte v momente vašej smrti, ale nazbierané lebky nie. Budete tak po každom úspechu kupovať aspoň o trochu lepšiu zbraň a riskovať jej stratu, alebo si budete nepriateľské schránky krehkých mozočkov šetriť a ku koncu zápasu sa vytasíte s tým najväčším kanónom? Taktický prvok tohto režimu sa mi veľmi páči.
Ako som už navyše napísal, ide o nehodnotený režim, a nepriatelia vám tak nie sú navolení na základe vašej výkonnosti (vášho ranku), čo so sebou prináša aj isté úskalia. Inak povedané, môžete dostať poriadne na zadok, hlavne ak s hraním Gears of War začínate. Zachraňovať to má opatrenie, kvôli ktorému možno do lobby vstúpiť len v dvojčlennom tíme, ide však o poistku dvojsečnú. Síce nenarazíte na zohraný tím profi hráčov, zároveň ale nemôžete vziať svoju vlastnú partiu do Arcade režimu.
Na všetko ostatné sú tu ale ranked (hodnotené) režimy. King of the Hill je v sérii už od prvého dielu a od tej doby sa prakticky nijako nezmenil. Pre Gears of War má navyše osobitnú charakteristiku, pretože získavanie strategických bodov a ich následné bránenie priamo zapadá do idey toho, akým štýlom by ste mali Gears of War hrať. Teda najmä schovávanie sa za prekážkami je úplne ideálne na bránenie obsadených bodov, a King of the Hill tak bude určite patriť aj tentoraz k obľúbeným režimom medzi hráčmi.
Najviac som sa však sústredil na výrazne upravený režim Escalation, ktorý zažil premiéru vo štvrtom diele a aj napriek svojej krátkej životnosti prešiel divokou evolúciou. Tak divokou, že sa budete v novinkách zo začiatku strácať a dokonca aj ako skúsení hráči série budete tápať nad niektorými mechanikami. Základom hrateľnosti je klasický Team Deathmatch päť proti piatim, počas ktorého hráči obsadzujú tri kontrolné body. Dva v blízkosti respawnu, jeden v centre. Kto prvý dosiahne skóre 250 bodov alebo obsadí všetky tri stanovištia, vyhráva. Až doposiaľ nie je čo riešiť.
Originálnym začne režim byť v momente, keď zistíte, že na každé kolo má hráč obmedzený počet respawnov, a tie navyše trvajú dlhšie. Vyhrať teda možno aj tak, že nepriateľský tím stihnete eliminovať v čase, keď sa ostatní už mŕtvi protihráči momentálne oživujú. Ďalšou premennou je potom pravidelné umiestňovanie špeciálnych zbraní, ktoré prebieha po každom kole a zúčastňujú sa ho všetci hráči. Takticky tak musíte voliť medzi tým, kde by sa vášmu tímu hodila ničivá sniperka a zároveň mať na pamäti, či ju na danom mieste náhodou skôr neuchmatne súper.
Veľa kôl mi trvalo, než som zistil, ako presne hra vyberá hráčov, ktorí zrovna môžu na určené miesta na mape umiestniť zbrane či akým spôsobom presne funguje respawn. Escalation je z testovaných režimov ten oveľa najviac predurčený na tímovú hru a bude sa tak hodiť predovšetkým do turnajov či hrania s kamarátmi. Naopak, ak si chcete oddýchnuť po náročnom dni a rozmazať po stene pár mozgov, budú vás nudiť nadmerné nároky na taktiku a zároveň zdržovať niekedy až príliš zdĺhavé umiestňovanie zbraní a čakanie na respawn.
Toľko k testovaným režimom, ktoré sú rozhodne zábavné, a každý hráč si v nich nájde to svoje. Tým ale skončí pozitívna nálada tohto článku. Kým charakteristika herných módov bola čo možno najviac objektívna, na ďalších riadkoch si dovolím byť viac osobný. Hráči Gears of War sa totiž delia na dva (často až nečakane separované) tábory. Jedni si obľúbili sériu najmä vďaka skvelému príbehu a kooperatívnej kampani, zatiaľ čo druhá časť sa už roky oddáva online multiplayeru. Ja sa zaraďujem do tej prvej skupiny, hoci na konzolách hrám online FPS aj TPS veľmi často.
Nie je tak pre mňa úplne prekvapením, že ma ani Gears 5 nijako výrazne nezasiahlo. Mám totiž pocit, že hrateľnosť vyhovuje skôr PC platforme, na konzolovom ovládači je totiž ovládanie postavy až príliš ťažkopádne. V kampani to nevadí, ale pri hre viacerých hráčov vás začnú iritovať ovládacie mechanizmy, keď napríklad nie je možné preskočiť prekážku stlačením jedného tlačidla, ale je potrebné sa za ňou prikrčiť a potom ju až preskočiť. Rovnako tak šprint prebieha stlačením tlačidla A, ktoré je na pravej strane ovládača a nie je tak možné sa pri ňom rozhliadať (ovládať pravý analóg).
Niekto môže brať tieto „problémy“ ako špecifikum Gears 5 a ja verím, že na PC sa online časť hrá výrazne pohodlnejšie. V tom ma podporujú aj ďalšie prvky, ktoré mne osobne hranie veľmi znepríjemňovali. Na pomery konzolových online hier má totiž Gears 5 príliš dlhý time to kill, teda čas potrebný na zabitie nepriateľa v prípade, že mierite dobre a strieľate priamo na cieľ. Opäť možno namietnuť, že na PC dlhší time to kill podčiarkuje taktický prvok, navyše s myšou je samozrejme mierenie jednoduchšie a time to kill sa tak môže zdať relatívne kratší.
Na Xboxe One mi však Versus v Gears 5 často pripomínal skôr zákopovú vojnu, kde sa vďaka ťažkej streľbe na diaľku a dlhému času na zabitie nič nedeje alebo sa hra prepne do druhého extrému. Brokovnica je totiž jednou zo štartovacích zbraní a už patrí k poznávacím znakom série, že je možno až príliš ničivá. Záverečnú kritiku však berte skôr ako môj osobný pohľad. Ak vás online časť bavila aj v predchádzajúcich dieloch, ani tentoraz neurobíte krok vedľa a v rámci týchto dojmov z hrania je pre vás dôležitá najmä prvá polovica článku, pretože herné režimy pôsobia veľmi zábavne. Ponoriť sa do online bojov budeme môcť už 10. septembra, kedy Gears 5 vychádza na Xbox One a PC.
Tieto dojmy z hrania boli napísané pre Xbox One X verziu.
• Zdroje: Vlastné
Minimálne HW požiadavky | Odporúčané HW požiadavky | Ultra HW požiadavky | |
---|---|---|---|
Operačný systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i3-6100 3.7GHz/AMD FX-6100 | Intel Core i5-4690 3.5GHz/AMD Ryzen 3 2200G | Intel Core i7-8700 6-Core 3.2GHz/AMD Ryzen 7 2700 8-Core 3.2GHz |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 760/Radeon R9 280 | NVIDIA GeForce GTX 970 4GB/Radeon RX 570 4GB | NVIDIA GeForce RTX 2080/Radeon VII 16GB |
DirectX | DirectX 12.0 | DirectX 12.0 | DirectX 12.0 |
Operačná pamäť | 8 GB | 8 GB | 16 GB |
Pevný disk | 80 GB | 80 GB | 80 GB |
Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.
Gears 5 vyšlo 10. septembra 2019 na PC a Xbox One. O novinkách vás budeme informovať.
• Oznámenie: 13. 6. 2018 • Autor: Filip Němec
Historky o tom, že Microsoft pripravuje hneď tri tituly z Gears of War prostredia, neklamali. Okrem ťahového Gears Tactics a mobilnej zábavky Gears Pop! potešilo divákov oznámenie Gears 5. Na hre pracuje štúdio The Coalition, ktoré prišlo ako s oznamujúcim trailerom, tak aj ďalším krátkym filmíkom, ktorý potvrdzuje účasť Marcusa Fenixa a jeho bandy. V hlavnej úlohe sa však ukáže (prvýkrát v sérii) ženská hrdinka. Tou bude drsná Kait, ktorej prítomnosť bude niektoré postavy (a zrejme aj fanúšikov série) dosť dráždiť. Piaty diel by mal vyjsť niekedy v priebehu budúceho roka, a to ako na PC s Windows 10, tak aj Xbox One. Na oboch platformách potom má hra zvládať 4K rozlíšenie a 60 snímok za sekundu.