Polročný bojovkársky pôst je na konci. Po kompletných edíciách Injustice 2 a Street Fighter V z prvej polovici roku 2018 sme sa tento rok konečne dočkali novej plnohodnotnej mláťačky, navyše s dlhoročnou tradíciou. Spoločnosť Namco Bandai, resp. jej interné štúdio Project Soul po šiestich rokoch vypustilo džina menom SoulCalibur VI zo svojej starostlivo stráženej fľaše. Hrdinovia so zbraňami v rukách sa vrhajú do ďalších bitiek o osud nášho alternatívneho sveta, ktorý je sužovaný démonickými silami. Do stretu o záchranu ľudstva sa môžete pustiť po ich boku od 19. októbra. My sme tak už urobili a v našej recenzii vám o tom podáme podrobnú správu.
• Žáner: Bojovka • Vývojár: Project Soul • Vydavateľ: Bandai Namco • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One (19. októbra 2018) • Homepage: www.bandainamcoent.com/games/soulcalibur-vi
• Recenzia: 17. 10. 2018 • Autor: Jakub Němec
Prvý diel série SoulCalibur, ktorý však nenesie jej meno, pretože sa schováva za názvom Soul Edge, vznikol už v roku 1996 na prvú PlayStation. Od tej doby sme už mohli podstúpiť boje v pätici hlavných dielov a v štyroch spin-offoch na rôznych konzolách. Určite tušíte, že jednotlivé príbehové linky a ich previazanosť nebude rad hráčov schopných rýchlo pobrať. Nie je sa však treba obávať – SoulCalibur VI je miernym reštartom celej rady. Smútiť však nemusia ani verní fanúšikovia, pretože sa nebude recyklovať dej starších dielov, len sa na neho tvorcovia pozreli inou optikou.
V hlavnej úlohe sa predstaví mních Kilik, ktorý bude čeliť démonickej hrozbe meniacej všetkých ľudí v besniace monštrá. A pretože tá drieme tiež vnútri bojovníka s tyčou po ruke, vydá sa na dlhú púť Áziou a Európou 16. storočia, aby temného lorda Nightmara, jedného z hlavných záporákov príbehu, zniesol zo sveta. Po jeho boku sa vystrieda niekoľko hrateľných charakterov, príbehový režim tak funguje ako možnosť nenásilného zoznámenie s ich bojovými štýlmi. Rozhodne nečakajte žiadne epické rozprávanie, skôr klasický bojovkový model, kedy pobijete pár lapkov a démonov, občas si strihnete priateľský súboj s bratmi v zbrani a nakoniec sa postavíte aj ultimátnym záporákom. Rozprávkovo ladený príbeh plný citoslovce nemusí sedieť každému, ale ja som si ho celkom užil.
Ústrednú dejovú linku strihnete za hodinku a pol, čo nie je práve veľa. Ale tvorcovia sa pochlapili a pridali každej postave krátky vstup, v ktorom sa bližšie zoznámime s ich dennými problémami. Spôsob rozprávania sa nelíši od primárneho príbehu – v statických nadabovaných dialógoch sa dozvedáme, kam smerujú kroky hrdinov... ale len do okamihu, než ich niekto prepadne, čo vedie k šarvátke. Je to síce trošku lacné a dnešní rozmaznaní hráči by určite uvítali spracovanie v 3D pomocou súbojového enginu, ale dlhoroční priaznivci série budú z hlboko prepracovanej zápletky rozširujúcej lore sveta SoulCalibur celkom iste nadšení. Jednotlivé linky nadväzujú na skoršie udalosti a aj navzájom do seba nádherne zacvaknú, keď dôjde na ich kríženie.
Veľkým ťahákom v propagačných materiáloch bol príbehový mód pre hráčom vytvorenú postavu. V rámci žánru bojoviek ide určite o netradičný prístup, ktorý tiež celkom slušne funguje. Editácia postavy je podrobná a môžete si s jej tvorbou vyhrať pokojne aj viac ako pol hodiny. Voľba rasy (nájdu sa tu tiež kostry, múmie či jašterkoidi), prispôsobenie vizuálu a voľba zbrane sú len začiatkom na dlhej a epickej ceste režimu Libra of Souls. Po päťhodinovej anabáze som sa ešte nedostal z Ázie a stále mám čo robiť. Samozrejme Soulcalibur VI nie je žiadny RPG skvost, ale aj tak máte prekvapivo dosť možností, ako ovplyvniť vývoj postavy.
Základným prvkom je určenie bojového štýlu podľa ponúkaných postáv. Chopiť sa tak môžete samurajského meča ako Mitsurugi, dvojice čepelí z Geraltovej výbavy či ako v mojom prípade rozkladacieho ostria od nováčika Groha. Voľba zbrane nie je nijako zaväzujúca a možno ju kedykoľvek vymeniť, čím pozmeníte set pohybov – to je pri hľadaní svojho obľúbeného bojovníka či bojovníčky skvelá možnosť, okorenená navyše vlastnou dejovou linkou. Mimo ústredný príbeh totiž môžete cestovať po svete a plniť vedľajšie úlohy. Vypočujete si napríklad rozhovor na trhovisku o nebezpečenstve v lese a určite vás nenapadne nič lepšie, než ho ísť skontrolovať.
Všetka omáčka okolo nie je nič iné ako zásterka na desiatky súbojov v arénach proti rôznorodým nepriateľom. Tie našťastie nie sú podľa jedného strihu a v každom strete sa mierne menia podmienky víťazstva. Niekedy sa na vás vrhne postupne trojica nepriateľov, ktorých musíte poraziť bez doplnenia života medzi kolami, inokedy narazíte na kĺzavý povrch, čo vedie k šialeným naháňačkám po arénach, popr. sa obmedzia účinné útoky len na kopy či prehadzovanie. Súperi sú na rôznych leveloch, takže pokiaľ ste o dvadsať úrovní nižšie, namažú si vás na chleba (čo neznamená, že ich rovnako neskúsite vyzvať na férovku). Poctivá variabilita je trochu zakalená nevyrovnanou obtiažnosťou, kedy ma potrápili o dosť slabší súperi (i o pätnásť úrovní), zatiaľ čo sám som nasekal monštra s dvojnásobnou silou.
Po niekoľkých hodinách v trojici príbehových módov už musíte mať vyhliadnutých svojich miláčikov, pri ktorých sa naučíte prvý a posledný pohyb z ich palety zručností. Pri bojovkách vlastne v meraní síl proti vyšším obtiažnostiam, prípadne živým hráčom v multiplayeri ani inak nejde uspieť. Tupé stláčanie tlačidiel a pobehovanie po lokáciách vám v SoulCalibur VI nijako nepomôže a skúsenejší mazák veľmi rýchlo skrotí vaše ambície na titul bojovníka roka. Ovládnutie všetkých komb a chvatov nie je zadarmo a presedíte pred monitorom či obrazovkou pekný rad hodín, než vypilujete protiútoky, úkroky do strán či špeciálne údery.
Každá postava má unikátny set zručností a zbraň, pričom musíte využiť ich kladné stránky a eliminovať slabiny. Mne osobne sedia obratnejšie a rýchlejšie charaktery s adekvátnym zranením. Potulný samuraj Mitsurugi, obratná čínska bojovníčka Xianghua či hosťujúci charakter Geralt z Rivie sú šermiari podľa môjho gusta. Favoritom číslo jedna je pre mňa však agent Aval Organization zo severnej Európy Groh, ktorého ako nováčika v sérii považujem za najsilnejšiu postavu z ponuky, ale až čas ukáže, či mám pravdu. Nezabudlo sa ani na priaznivcov silových bojovníkov s obrovskými čepeľami ako Nightmara či Siegfrieda, sekerou mávajúceho Atarotha či kosu držiaceho Zasalamela, ktorý akoby z oka vypadol Tyraelovi z Diabla.
Veľmi zaujímavou voľbou môže byť Kilik, ktorý so svojou defenzívnou taktikou a kontrolou bojiska pomocou svojej tyče môže potrápiť kohokoľvek. Žiadny charakter, vrátane podivne sa krútiaceho Volda, obručou mávajúcich Tirov či kúzelníka Azwela, nemožno podceniť a každý znamená smrteľné nebezpečenstvo vo chvíli, keď ich ovláda zručný oponent. Vyváženie jednotlivých postáv v SoulCalibur VI podľa mňa bude ešte prechádzať drobnými úpravami, ale už teraz môžem pochváliť veľmi vyrovnanú skvadru, s ktorou si predovšetkým v multiplayerových súbojoch užijete veľa zábavy. A to všetko vďaka skvele fungujúcim a dynamickým súbojom na ostrie meča.
Dnes vychádzajúce bojovky totiž tajne pokukujú po profesionálnej scéne a chcú ponúknuť ako hráčom, tak divákom napínavé zážitky. Podľa môjho má SoulCalibur VI nakročené k turnajovým šarvátkam veľmi dobre. Taktická náročnosť sa snúbi s nutnosťou rýchlo reagovať na jednotlivé údery súpera a zároveň hľadať medzierku v jeho obrane. S tlačidlami na dva typy úderov a jeden kop to možno na veľké divadlo nevyzerá, ale opak je pravdou. Pri každom seku nezáleží len od načasovania počas komba, ale aj od vzdialenosti od protivníka, či útočíte z úkroku (v arénach sa pohybujete podobne ako v Tekken 7 teda v ôsmich smeroch) či z bloku.
Priaznivci útokov z výskoku, hojne používaných vo Street Fighter V, Mortal Kombat X alebo Injustice 2, si môžu nechať zájsť chuť, pretože na lietanie vzduchom dôjde len v rámci komb a ničivých špeciálnych úderov. Počas boja sa vám totiž plní zlosť, ktorú môžete vypustiť naraz v automatickej sekvencii plnej presných zásahov, alebo nabiť svojho avatara energiou, ktorú mu prepožičia nebezpečnejší set úderov. Napriek tomu spôsobov, ako uškodiť nepriateľovi, je viac než dosť. Podľa mňa sú veľmi nadhodnotené prikrývky, ktoré vedia pošramotiť súperovo zdravie naozaj citeľne. Niekomu tiež môže pôsobiť problémy blokovanie pomocou tlačidla, kým novšie bojovky využívajú ako krytie podržanie pohybu smerom od útočníka.
Po verejnej Bete som bol mierne optimistický a očakával veľmi vydarený titul, ktorý sa nestratí medzi slávnejšími kombajnmi, dokonca sa ho podarilo prepašovať do najočakávanejších hier našej redakcie na mesiac október. A môj odhad nebol ďaleko od pravdy. Slušne navrhnuté príbehy, ktoré síce neohromia podaním, ale zato ponúknu solídne rozšírenie už takto bohatej histórie sveta, sú skvelou prípravou do bojov na internete či v lokálnom multiplayeri. Samotné súboje v nádherne modelovaných arénach pôsobia príjemne svižným dojmom a bohaté grafické efekty úderov nerušia pri boji, skôr citlivo dopĺňajú jeho atmosféru.
Pestrá škála bojovníkov zahŕňajúca dlhoročných harcovníkov série, zaujímaví nováčikovia a hosťujúci charakter zaklínača Geralta z Rivie, o ktorom som sa viac rozpísal v dojmoch z hrania, osloví každého priaznivca žánru a určite si aj vy medzi nimi nájdete svojho favorita. Až sa so svojim obľúbencom naučíte všetky pohyby, ktoré na seba počas boja ladne nadväzujú, môžete sa vypraviť do hry pre viacerých hráčov. Tu zatiaľ SoulCalibur VI najviac trpí. Málo herných módov momentálne zahŕňajúcich len obyčajné zápasy a v čase recenzie (pred vydaním) málo aktívna komunita zatiaľ zráža hodnotenie titulu nadol. Zamrzí tiež absencia prepracovanejšieho tréningového módu, ktorý by vás naučil krok po kroku všetky údery a kombá (ako to vie napríklad séria Street Fighter).
Aj cez niektoré nedostatky som sa pri SoulCalibur VI skvele bavil a v mojom rebríčku bojoviek hravo preskočil Street Fighter V a radí sa vedľa Tekken 7. Na špičku žánru v podobe Mortal Kombat X a Injustice 2 však dielo zo stajne Bandai Namco zatiaľ nedosahuje. Uvidíme, ako sa štúdio Project Soul bude o svoje dieťa ďalej starať. Doplnenie a úprava módov pre viacerých hráčov by titulu určite prospela. Napriek tomu ide o kráľa bojoviek tohtoročnej jesene (iná ani nevychádza).
Táto recenzia bola napísaná pre verziu PS4 Pro.
Priebežné hodnotenie pred vydaním hry 19. 10. a plnohodnotným otestovaním multiplayeru.
Klady
Zápory
Jakub Němec
Hranie počítačových a doskových hier patrí k môjmu životnému štýlu už viac ako dvadsať rokov, pretože ma baví preskúmavať nápadité príbehy a svety, ktoré môžem sám ovplyvniť, prípadne sa rád zabavím v športových a pretekárskych tituloch. O svojich dojmoch z návštev týchto fantazijných miest neobmedzených možností píšem s rôzne dlhými prestávkami cez trinásť rokov, z toho posledné tri roky pre Alza Magazín.
• Dojmy z hrania: 4. 10. 2018 • Autor: Jakub Němec
Bojovka so zbraňami, presne takto niektorí zjednodušujú základný princíp série SoulCalibur a s miernymi výhradami sa s nimi dá súhlasiť. V rámci testovania beta verzie som si potvrdil, že zo známych titulov má najnovší počin vydavateľstvo Namco Bandai najbližšie k Tekken 7, pretože sa dá pohybovať voľne po priestorovo modelovaných arénach, ktoré sa v bete predviedli v plnej kráse. Avšak počas divokých šermiarskych súbojov nebudete mať čas sledovať každý detail a budete sa báť predovšetkým okrajov arén, z ktorých možno prepadnúť, alebo skalnatej steny, na ktorú možno súpera cielene odhodiť.
Prvky v lokáciách sú len zlomkom možností, ako nepriateľovi vziať kúsok jeho životodarnej energie. Oveľa častejšie budete v rámci na tri víťazné zápasy mávať svojím arzenálom, čo budete vhodne prekladať kopy a údery do smrtiacich komb. Nie je výnimkou ubrať počas vhodne načasovanej sekvencie aj polku ukazovateľa zdravia. To jasne ukazuje, že SoulCalibur VI nie je o zbesilom stláčaní všetkých tlačidiel, ale titul sa skôr prikláňa k opatrnému prístupu, využívaniu neopatrných ťahov protivníka k protiútoku a vykrývaniu jeho rán. Smrtiaci balet bude navyše za každý charakter úplne iný, takže musíte pripraviť vhodnú taktiku na všetky dostupné postavy.
Široké spektrum bojovníkov totiž dáva priestor vyniknúť hráčovému zvolenému prístupu. Základná voľba je medzi hybkými charaktermi so zbraňami s krátkym dosahom (Taki, Sophitia), stredne mrštným postavami s optimálnym dosahom (Geralt, Yoshimitsu) alebo typickými tankami, ktorí sa síce vlečú ako týždeň pred výplatou, ale sú schopní uštedriť ranu na úctyhodnú vzdialenosť ( Nightmare, Zasalamel). Mňa osobne najviac zaujal nováčik Groh, ktorého bude veľmi zložité poraziť v priamom súboji. So silnými údermi v kombinácii s nadštandardnou agilnosťou bude kráľom multiplayerových súbojov a možno bude tvorcami do plnej verzie oslabený.
Valnú časť čitateľov určite najviac zaujíma, ako sa hrá za Geralta. Bez premýšľania uznám, že Sivý vlk je v SoulCalibur VI vo vrcholnej forme. Animácia transponovaná z pôvodného Zaklínača v kombinácii so súbojovým systémom bojovky si skvele padnú do noty. Jednoducho budete mať pocit, že ste späť v RPG titule. Využitie znamenia medzi mávaním obomi mečmi (ani na elixíry sa nezabudlo) vyzerá totiž stále dosť efektne. Dovolím si tvrdiť, že práve Geralt bude najčastejšie hraným charakterom neprofesionálnej scény, už pre ten pocit, ktorý pri stretoch budete zažívať, umocnený Kaer Morhenom a tradičnou hudbou v pozadí.
Môj dobrý dojem z hrateľnej verzie iba potvrdil očakávania kvalitnej bojovky, vďaka čomu sa dostala do nášho októbrového výberu najočakávanejších hier. Môj optimizmus ničia iba dva čierne mraky na obzore, ktoré môžu dosť zamávať s celkovým dojmom. Hrateľnosť dúfam v ohrození nie je, ale bojím sa slabej európskej komunity. Počas beta testovania som totiž z rovnakého regiónu ulovil iba dvoch protivníkov, čo je podľa mojich merítok celkom málo. Snáď sa s plnou verziou, v ktorej bude ťahať zaklínačská návšteva, pozdvihne tiež počet hráčov na sieti.
Druhým a možno ešte väčším výkričníkom pre mňa je absencia bety pre PC. Už sme si zvykli, že porty kvalitných bojoviek z konzol na počítače sú mnohokrát celkom odbyté a musia sa dlhodobo opravovať oficiálnymi patchmi. A skutočnosť, že počítačová verzia na testovanie chýba, neveští necelé tri týždne pred vydaním vôbec nič dobré. Dúfam, že sa mýlim a kolegovia od klávesnice si užijú SoulCalibur VI rovnako ako konzoloví hráči. Snáď tvorcovia všetko dotiahnu do úspešného konca.
Tieto dojmy z hrania boli napísané pre verziu PS4 Pro.
• Update: 27. 8. 2018 • Autor: Jakub Němec
Na možnosť mierne poupraviť existujúce charaktery sme si v bojovkách zvykli (extrém tvorí Tekken 6 so šialenou ponukou úprav). Tvorcovia Soulcalibur VI idú preto mierne proti prúdu, pretože tu možno vytvoriť z gruntu úplne novú postavu, čo sa len tak nevidí. K dispozícii máte širokú škálu rás, v ktorej sa objavujú ľudia, démoni, kostlivci, múmie a mnoho ďalších variantov. Svojmu avatarovi potom môžete upraviť tvár, oblečenie, vybaviť ho štýlovými doplnkami a ďalšími peknými proprietami. Zatiaľ tvorcovia nenaznačili, či budeme priraďovať tiež údery a zbrane, či budú nejako preddefinované.
Načo nám však takéto snaženia bude? Aby sme si prešli svetom Soulcalibur VI, v ktorom sa odohráva príbehová linka Libra of Soul. Vaša postava je zatiahnutá do konfliktu medzi dobrom a zlom a na svojej púti po pobreží Ďalekého východu sa stretne s radom legendárnych bojovníkov, aby sa dopracovala k veľkolepému finále. Tvorcovia zatiaľ neprezradili, aká dlhá príbehová kampaň bude, ale určite ide o veľmi zaujímavé osvieženie hrateľnosti v bojovkovom žánri. Sme zvedaví, či sa rozprávacieho štýlu v podaní Bandai Namco chytia tiež ďalšie štúdiá.
Ďalším typickým znakom bojoviek sú rozširujúce balíčky, ktoré kontinuálne pridávajú ďalších bojovníkov do panteónu bojovníkov. Bohužiaľ sa tu stretávame s podobným nešvárom, ktorý sa objavil naposledy v Street Fighteri V, teda zaraďovaním kultových bojovníkov až do DLC, resp. Seasson Passu. V Soulcalibur VI ide o Tiru s netradičným kruhovým ostrím, ktoré patrí k obľúbenejším bojovniciam. Prvýkrát sa objavila v treťom dieli, ale teraz v základnej zostave chýba. Bezpochyby ide o spôsob, ako si u fanúšikov poistiť kúpu rozširujúceho obsahu, s ktorým sa však dá pramálo súhlasiť.
Na druhú stranu sa môžeme tešiť na osemnástku gladiátorov, ktorí medzi sebou bez okolkov skrížia meče. Mimo menovaného Geralta sa v Soulcalibur VI objavia nepostrádateľné charaktery, medzi ktorými nesmie chýbať Mitsurugi, Nightmare, Siegfried, Sophitia, Yoshimitsu či Kilik a mnoho ďalších. Rovnakej starostlivosti ako postavám sa dostáva tiež rôznorodým prostrediam, v ktorých nechýba ani Kaer Morhen. Dúfajme, že súbojový systém sa podarí kvalitne odladiť, pretože z grafického hľadiska vyzerá skvele. Teraz len počkať do 19. októbra, kedy sa spolu bojovníci stretnú na PC, PS4 a Xbox One.
(17. 6. 2018) Fanúšikovia dlhotrvajúcich súbojových sérií sú udržovaní pri neustálom napätí. Na jednej strane sa tešia na nový diel svojej obľúbenej mláťačky, na druhú stranu trnú, či sa v najnovšom počine objaví nimi milovaný charakter. Striedanie hrateľných postáv je totiž jedným z preklínaných postupov všetkých hier, v ktorých hlavnú úlohu hrajú bojové umenia (Street Fighter, Tekken, Mortal Kombat, Injustice). Preto často vyvstane na mysli hráčov otázka: „Prečo tam nemôžu byť všetci?“ V dnešnej dobe je to spôsobené predovšetkým DLC politikou vydavateľov, ktorí zásobujú svoje diela postupne ďalším obsahom.
Soulcalibur VI však sľubuje od začiatku pestrú škálu obľúbených bojovníkov, medzi ktorými je oznámený iba jeden nováčik a jeden veľmi vítaný návštevník. Medzi stálice séria patria šermiar s katanou Mitsurugi, Nemec Sigfried oháňajúci sa obojručákom a Nightmare disponujúci okatým mečom. Tešiť sa môžete aj na bičom mrskajúcu Ivy či démonmi posadnutého Kilika. Deviatka charakterov by mala uspokojiť všetkých fanúšikov série, dúfame však, že sa portfólio bojovníkov pred vydaním ešte rozšíri (v dostupných videách nájdeme 20 slotov pri výbere postáv).
Nováčikom v sérii je dánsky bojovník Grohe vládnuci dvomi šabľami. Bol povolaný tajomnou organizáciou Aval, aby sa vysporiadal so všetkými návštevníkmi z iných dimenzií. A jedným z nich by mal byť hosťujúci charakter odjakživa nenávidený portálmi. Reč je o Bielom vlkovi, teda Geraltovi z Rivie, ktorého všetci dobre poznáte zo série Zaklínač od štúdia CD Projekt RED. Priaznivci značky Soulcalibur zrejme prekvapení nie sú, pretože si už na návštevy z iných svetov zvykli. V minulých dieloch sa mohli vžiť do kože Ezia Auditore z Assassin´s Creed, Devil Jina z Tekkena alebo rozseknúť večný spor Hviezdnych vojen v súboji Yodu a Darth Vadera.
Vývojárom Soulcalibur VI sa Geraltom podarilo pritiahnuť pozornosť verejnosti, ktorá sa normálne mláťačkám vyhýba, pretože o postavu podľa diel Andrzeja Sapkowskiho musel skrátka zakopnúť každý fanúšik počítačových hier. Studio Bandai Namco nenechalo nič na náhodu a žmýka licenciu lovca monštier až na dreň. Bojové pohyby Geralta vyzerajú úplne presne, ako ich poznáme z tretieho dielu Zaklínača, pretože tvorcovia spojili sily s jeho ľudským obrazom v rámci motion capture snímania. S unikátnym šermiarskym štýlom sa okrem dvojice mečov spája tiež zaklínačské znamenie, o ktoré tiež nebudeme ochudobnení. Aby bolo všetko kompletné, jednou z bojových arén bude Kaer Morhen.
Rôznych typov bojoviek je na trhu veľké množstvo, takže každá musí nájsť svoju silnú stránku, na ktorú bude lákať hráčov a kvôli ktorej sa za ňou budú vracať. Séria Soulcalibur našla svoj svätý grál v spracovaní rôznych štýlov zápasov, ktoré zodpovedajú svetovým bojovým umeniam. Pozorný fanúšik ázijských filmov celkom iste odhalí postavy vládnuce silami kung fu či wu-šu, v ktorých je dôležitá obratnosť, zatiaľ čo európski svalovci mávajúci stredovekým obojručákom spoliehajú skôr na hrubú silu. V aktuálnom diele sa môžeme opäť tešiť na širokú škálu zbraní, v ktorej okrem mečov objavíme aj bojovú palicu, bič alebo kosu.
Tvorcovia starostlivo dbajú na uveriteľnosť jednotlivých štýlov, ktorým však prepožičiavajú magické schopnosti vedúce k efektívnym chvatom. Na prvý pohľad vyzerá akcia neuveriteľne dynamicky, ale môžeme vidieť aj dôraz na taktiku v priebehu stretu. Typovo by som Soulacibur VI prirovnával skôr k Tekkenovi, s ktorým má mimo dôraz na reálne pohyby spoločnú tiež možnosť pohybu v priestore arén. Prostredie je opäť vytvorené do tretieho rozmeru, takže bude veľa priestoru na uhýbanie, ale aj na pád cez okraj bojiska. Potešia ďalšie detaily ako rozbíjanie zábradlia či osekávanie brnenie v priebehu stretu. V kocke musíme uznať, že sa vývojári rozhodli overiť Unreal Engine 4 na maximum. Neviem, ako vás zatiaľ vydané materiály nalákali, ale my sme celkom zvedaví, ako sa podarí nadviazať na predtým úspešné diely.
Minimálne HW požiadavky | Predpokladané HW požiadavky | |
---|---|---|
Operačný systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i3-4160 3.6 GHz alebo AMD Phenom II X4 965 3.4 GHz | Intel Core i5-4690 3.5GHz alebo AMD FX-8370 4.1GHz |
Grafická karta | Nvidia GeForce GTX 660 alebo AMD Radeon R7 370 | Nvidia GeForce GTX 1060 6GB alebo AMD Radeon RX 480 4GB |
DirectX | DirectX 11 | DirectX 11 |
Operačná pamäť | 6 GB | 8 GB |
Pevný disk | 60 GB | 60 GB |
Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.
Soulcalibur VI vychádza 19. októbra 2018 na PC, PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovať.