Ubisoft začiatkom tohto roku jasne ukázal, že online akcia s bohatým endgame obsahom nie je vec nemožná. Tom Clancy's The Division 2 sa stále teší záujmu hráčov a tým, ktorí by snáď chceli z postapokalyptického Washingtonu D.C. utiecť do inej hry, stavia do cesty už druhé veľké rozšírenie Pentagon: The Last Castle. Čo všetko ponúka, sa dozviete v dnešnej novinke.
• Novinky • Recenzia (PS4 Pro) • Prvé dojmy (16. 3. 2019) • Dojmy z hrania (PS4 Pro) • Dojmy z prezentácie •
• Žáner: Taktická online akcia • Multiplayer: Áno • Vývojár: Massive Entertainment • Vydavateľ: Ubisoft • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One (15. marca 2019) • Homepage • Čeština: CZ titulky (oficiálne)
• Novinka: 17. 10. 2019 • Autor: Filip Němec
Online akcia The Division 2 dostala už druhý veľký prídavok, ktorý je pre majiteľov Season Passu dostupný od 15. októbra, ostatní hráči ho dostanú o týždeň neskôr. Epizóda s názvom Pentagon: The Last Castle nás podľa očakávaní zavedie práve do Pentagonu, obsadeného skupinkou žoldnierov Black Tusk. Než sa však do amerického Ministerstva obrany pozrieme, čaká nás ešte jedna nová veľká príbehová misia (celkom sú teda v Pentagon: The Last Castle nové dve misie). To všetko pochopiteľne odprevadí ďalší vedľajší obsah, na čele s dvojicou tzv. Classified Assignments. To je nový typ misií pridaný do The Division 2 až po jeho vydaní a ide o kratšie variácie na veľké príbehové misie.
Podobne ako prvá Epizóda DC Outskirts: Expeditions aj druhá prinesie novú špecializáciu, ktorá by mala byť korením endgame obsahu, hoci minimálne zo začiatku to tak nebolo a novo predstavený Gunner z prvej epizódy zase tak veľkú revolúciu nepriniesol. Piata špecializácia The Technician má byť doslova výbušná, pokiaľ si ju totiž vyberiete, vašou unikátnou zbraňou sa stane kompaktný raketomet, ktorý sa bude hodiť nielen na skupinky nepriateľov, ale najmä na vyspelých robotických miláčikov Black Tusk. Podporné zameranie špecializácie potom umožní dočasne vylepšiť vlastnosti svojich spolubojovníkov, takže sa budú môcť napríklad rýchlejšie liečiť alebo zvládnu uštedriť nepriateľovi väčšie poškodenie.
Samozrejmosťou je aj nové exotické vybavenie a zbrane. Kto sa rád pustí aj do PvP časti, bude potešený kompletne novým režimom Team Elimination. V tom sa hráči rozdelia po siedmich do dvoch tímov, a ako už názov napovedá, rozdajú si to v priamom boji, kde má každý vojak jeden život na jedno kolo, takže kooperácia je v tomto režime nutnosťou. Súčasťou Team Elimination ale aj ďalších režimov z PvP časti s názvom Conflict je potom nová mapa Wharf. Ubisoft tiež pokračuje v sústavnom vylepšovaní a ladení The Division 2, takže v rámci novej epizódy vydáva aj patch riešiaci niektoré bugy. Jemne balansuje zbrane a predovšetkým upravuje interface, aby boli ponuky hry prehľadnejšie.
• Zdroje: Ubisoft fórum, YouTube (Ubisoft North America)
• Novinka: 16. 7. 2019 • Autor: Filip Němec
Online akcia Tom Clancy's The Division 2 predstavila na E3 2019 dodatočný obsah, ktorý budú autori dodávať v nasledujúcich mesiacoch. Prvým z trojice pripravovaných rozšírení (druhé vyjde na jeseň a tretie až začiatkom roka 2020) sa volá DC Outskirts: Expeditions a ako už názov napovedá, zavedie nás do okrajových oblastí Washingtonu. DLC bude dostupné od 30. júla, majitelia Year 1 Passu ho však dostanú o týždeň skôr.
Rozšírenie ponúkne dve nové príbehové misie, v ktorých budeme sledovať ukradnutý zásobovací konvoj. Ten nás najskôr v misii Camp White Oak zavedie na stopu zradného prezidenta Ellisa, aby sme následne v Mannig National Zoo dostali vodcu jedného z gangov, ktoré konvoj ukradli. Ak ste hrali pôvodnú hru, asi netreba zmieňovať, že ak autori udržia vysoko nastavenú latku kvality príbehových misií, opäť pôjde o veľmi zábavné a predovšetkým nápadité výpravy za dobrodružstvom.
Tým však nový obsah nekončí. The Division 2 sa rozšíri aj o expedície, ktoré budú rozdelené do troch misií. Každá z nich sa spustí týždeň po tej predchádzajúcej, pričom všetko odštartuje príbehová misia, v ktorej budeme pátrať po stratenom konvoji. Dokončením expedícií získame novú exotickú odstreľovačku Diamond Rifle a ďalšie vybavenie, ako sú rukavice či ďalšie zbrane.
Ubisoft sa o The Division 2 od vydania veľmi dobre stará a podobne ako v prípade prvého dielu berú autori veľmi vážne všetky relevantné pripomienky hráčov. Najzásadnejšou úpravou, ktorá príde spoločne s rozšírením, je nová obťažnosť pre raid Operation Dark Hours s výstižným názvom Discovery, kde bude po novom fungovať matchmaking. Ak však budete túžiť po exotických odmenách z raidu, budete musieť stále spustiť obťažnosť Normal alebo vyššiu. Tento krok rozhodne dáva zmysel po tom, čo na konzolách trvalo niekoľko dní, než prvý tím vôbec dokázal raid pokoriť. Na druhej strane tým autori popierajú svoje pôvodné vyhlásenie o tom, že nebudú rozdeľovať komunitu, kvôli čomu najvyššiu obťažnosť raidu neponúka oproti Normal obťažnosti žiadne exkluzívne odmeny.
Rozšírenie D.C. Outskirts: Expeditions bude dostupný od 30. júla (pre majiteľov Year 1 Passu od 23. júla) pre PC, Xbox One a PS4.
• Zdroje: Gamespot, tomclancy-thedivision.ubisoft.com
• Novinka: 27.2. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková
Vydanie The Division 2 sa blíži závratnou rýchlosťou, takže nás po uzavretej Bete čaká ešte beta otvorená, v ktorej si hráči od 1. do 4. 3. 2019 budú môcť vychutnať taktickú akciu od Ubisoftu. Vývojári podľa svojich slov otvorenú betu vylepšili na základe feedbacku od hráčov, ktorí nedávno bojovali v uzavretom teste, a zapracovali hlavne na technickej stránke. Upravoval sa aj balans, ktorý bude testovaný práve v otvorenej Bete. Všetky zmeny, na ktoré v open teste narazíte, nájdete tu.
Vývojári momentálne lákajú hráčov trailerom predstavujúcim end game obsah spolu s jednotkou Black tusks, ktorá bola trénovaná na zlikvidovanie posledných náznakov odporu vo Washingtone D.C., a poraziť ju nebude vôbec jednoduché. Proti tejto end game frakcii sa budete mať možnosť postaviť v koži jedného z troch špecialistov (na leveli 30) – ostrostrelca s poriadnou sniperkou, špecialistu na demolácie, ktorý nedá dopustiť na ručný granátomet, či preživšieho, ktorý sa po vzore Daryla Dixona nie je ochotný vzdať sa svojej kuše (fanúšikovia TWD pochopia).
Hráči budú navyše môcť vyzvať na súboj ostatných hráčov (PvP), alebo si prípadne vyskúšať kooperáciu spoločne s trojicou priateľov. Odohrať môžete taktiež tri príbehové misie zo začiatku hry, pričom bude zahrnutá jedna nová misia, ktorá súčasťou uzatvorenej bety nebola. Vyskúšať si budete môcť vedľajšie misie (spolu ich má byť 5). Súčasťou bety je tiež jedna z troch Dark Zones a samozrejme nefalšovaný Skirmish mód (odohrávajúci sa na dvoch mapách), v ktorom budú schopnosti hráčov maximálne preverené. Koniec koncov, ako tvrdí Youssef Maguid (komunikačný špecialista Ubisoftu) vo svojom príspevku, pozor by ste si mali dať hlavne na ostatných hráčov, ktorí sú v The Division 2 najväčšou hrozbou. Ak vám v žilách koluje strelný prach, čaká na vás navyše odmena.
Ubisoft si totiž pre všetkých hráčov, ktorí sa bety zúčastnia, pripravil odmenu v podobe drobností, ktoré môžu hráči nájsť aj v plnej hre. Medzi doplnkami nechýba ani DC Patriot Skin vytvorený pre pravých patriotov. Tvorcovia navyše vyzývajú hráčov, aby sa nebáli v hre používať Photo Mode a svoje úlovky zdieľali s komunitou.
Neviem ako vy, ale ja už mám na jednom ramene prehodený foťák a na druhom model 700. Uvidíme sa v akcii, agenti
• Zdroje: ubisoft.com,gamers.at, pushsquare.com
• Novinka: 7. 2. 2019 • Autor: Filip Němec
Podobne ako mnoho iných online titulov, aj prvé The Division bojovalo s nedostatkom zaujímavého obsahu potom, čo ste dohrali príbehovú kampaň. Druhý diel by sa mal poučiť z chýb jednotky a predovšetkým stavať na všetkých vylepšeniach, ktoré autori do hry v posledných mesiacoch implementovali. Mali by sme tak dostať zaujímavý a predovšetkým dlhotrvajúci end game obsah, o ktorom sa vývojári z Massive Entertainment bližšie rozhovorili a pre lepšie znázornenie doplnili nové informácie aj trailerom.
V rámci hlavnej kampane bude naším cieľom navrátiť zdecimovaný Washington D.C. späť do bezpečného a pravidlá rešpektujúceho náručia vládnej organizácie, takzvanej Divízie. Čaká nás tak obsadzovanie strategických bodov, obnovovanie dodávok elektriny, pomáhanie civilistom a samozrejme boj s nepriateľom. Tým budú tri zločinecké frakcie, pričom každá z nich si bude chcieť kúsok mesta uzurpovať sama pre seba. Kampaň by podľa všetkého mala skončiť zabezpečením mesta, nie však na dlho.
V rámci end game obsahu sa totiž na scéne ukážu ešte ďalšie frakcie. Žoldnieri z Black Tusks budú predstavovať to najhoršie, čomu ste do tej chvíle v hre čelili, a to nielen po stránke skúseností či bojového nasadenia ale aj výzbroje a moderných technológií. Bude zaujímavé sledovať, ako sa The Division 2 prehupne z kampane do end game časti. Frakcia Black Tusks bude pravdepodobne dorážať na celé mesto, o aké druhy herných aktivít však pôjde, zatiaľ nevieme. Ďalšiu porciu nekonečnej zábavy poháňanej najmä túžbou získať čo najlepšie vybavenie bude trojica Temných Zón a sľubne pôsobia tiež špeciálne misie zastupujúce klasické Raidy. Tie bude možné absolvovať iba s ďalšími siedmimi hráčmi. K dispozícii by však mal byť rovnako ako pre ďalšie aktivity matchmaking.
Okrídlené príslovie, ktoré hovorí, že každá online hra naozaj začína až po dosiahnutí maximálnej úrovne, bude pravdepodobne platiť aj v prípade Tom Clancy's The Division 2. Akonáhle dohráte hlavnú kampaň a váš agent Divízie sa ocitne na tridsiatej úrovni, budete si môcť zvoliť jednu zo troch unikátnych špecializácií. O tom sme vás informovali už v novinke venovanej prezentácii hry na E3 2018, až teraz sme sa však dozvedeli viac podrobností.
Každá z trojice unikátnych tried vám prepožičia špeciálne zručnosti a tiež vylepšené vybavenie. Hlavné odmenou by však mala byť ničivá zbraň, ktorá bude udávať váš herný štýl. Špecializácia Sharpshooter ponúkne ničivú ostreľovaciu pušku s 50 mm nábojmi, Survivalist naopak tichú kušu, ktoré ale dokáže namiešať pekne explozívny koktail. Ak sa však najradšej oddávate hromadnému ničeniu všetkého okolo, špecializácia Demolitionist je práve pre vás. Odmenou za jej zvolenie vám bude nebezpečný granátomet.
Či bude možné medzi špecializáciami prepínať zatiaľ nevieme, z dočasných materiálov to však vyzerá skôr na permanentnú voľbu, čo by mohlo byť nepríjemne zväzujúce. Tom Clancy's The Division 2 vychádza 15. marca, než si však end game obsah budeme môcť vyskúšať, nejaký čas nám to zaberie. Autori totiž odhadujú dĺžku kampane na približne 40 hodín. Skrátiť si čakanie alebo sa len príjemne navnadiť môžete pri nových gameplay záberoch, ktoré ukazujú jednu z príbehových misií z rozdielnej perspektívy štyroch rôznych hráčov.
Vo štvrtok 7. februára začne uzavretá beta, ktorá potrvá až do pondelka. Prístup do nej majú tí, ktorí si hru predobjednali, prípadne mali šťastie a boli vybraní z registráciou na oficiálnych stránkach hry. Betu vyskúšame aj my, tešiť sa tak môžete na dojmy z hrania, ktoré budú podľa všetkého naozaj bohaté. Autori totiž sľubujú dve príbehové misie na normálnu a ťažkú obtiažnosť, päť vedľajších misií a ďalšie nepovinné aktivity. Chýbať nebude ani jedna z troch Temných Zón, o ktorých fungovaní sme sa viac rozpísali v predchádzajúcej novinke. V tej sme vás zoznámili aj s novými multiplayerovými režimami, pričom jeden z nich, presnejšie povedané Skirmish, bude možné tiež vyskúšať.
To všetko v rámci postavy skôr na nižších úrovniach, už od piatkového večera totiž hra ponúkne aj postavu na maximálnom tridsiatom leveli, čo znamená jednu vec – testovanie end game obsahu. S maximálne vylepšeným agentom sa totiž bude možné pustiť do hrania jednej z tzv. Invaded Missions, ktoré majú zastupovať klasické raidy. To je rozhodne štedrá ponuka, nahliadnutie pod pokrievku end game obsahu navyše pôsobí dojmom, že sú si vývojári istí tým, čo majú pre nás hráčov nachystané. Ak ste sa do uzavretej bety nedostali, je pravdepodobné, že neskôr prebehne ešte jej verejná forma. Ak nie, budete si musieť počkať do 15. marca, kedy Tom Clancy's The Division 2 vychádza na PC, PS4 a Xbox One.
• Zdroje: ign.com, tlačová správa
• Novinka: 21. 1. 2019 • Autor: Filip Němec
S blížiacim sa dátumom vydania rastie počet šťastlivcov najmä z radov zahraničných médií, ktorí si mohli vyskúšať tzv. Dark Zone, teda oblasť, ktorá má v Division 2 slúžiť najmä ako end game obsah (nie však výhradne) a lákať hráčov novým a zaujímavým lootom. Postupne sa tak dozvedáme veľa noviniek, v Tom Clancy's The Division 2 napriklad nebude iba jedna Temná zóna, ale rovno tri. Každá z nich bude logicky značne odlišná, a to nielen vizuálom alebo svojím obsahom, ale aj príbehom.
Novinkou druhého dielu je práve väčšia previazanosť zón s príbehovou kampaňou a celkovo bežným hraním, nemá už ísť o priestor iba pre tých najlepších hráčov, ktorí hľadajú poriadnu výzvu, aj keď aj to stále bude platiť, len si podľa všetkého budeme môcť vybrať, ako veľmi sme ochotní riskovať. Väčšina tamojšieho lootu už nebude kontaminovaná, takže bude podstatne väčšia šanca, že si pri každej návšteve donesiete niečo zaujímavé, čo je rozhodne vítaná novinka.
Čo sa spojenia s príbehom týka, do zón sa pozrieme práve už v rámci takejto kampane, ale v ten moment ešte nepôjde o tak nehostinné prostredie. V takýchto misiách bude daná oblasť výlučne v režime PvE a nebude vás môcť napadnúť žiaden iný hráč. Vašou úlohou tu bude obnoviť spojenie so základňami, preskúmať strategické budovy a zoznámiť sa s oblasťou. Potom už ale pôjde podobne ako v prvom diele o mix PvE a PvP, ktorý by mal slúžiť ako jedno z hlavných lákadiel, pretože práve v zóne by ste mali nájsť to najlepšie vybavenie.
Zóna sa dočkala oproti prvému dielu série zmien, stále však pôjde o oblasť, kde sa môžete spojiť s cudzími hráčmi a poraziť tak ťažších AI nepriateľov alebo naopak sabotovať snaženie inej bandy agentov a okradnúť ich o vybavenie. Alebo bojovať ako jeden tím až do konca a potom s jedným spriateleným agentom bodnúť nôž do chrbta ostatným či sa skrátka len na vlastnú päsť vydať do zóny loviť v úlohe odpadlíka ďalších agentov. Určite chápete, že rolí, do ktorých sa (niekedy aj omylom) dostanete, je veľa. Autori sa však oproti prvému dielu chceli vyvarovať toho, že pôjde o oblasť čisto pre hráčov na maximálnej úrovni.
Niektoré vlastnosti zbraní či ďalšieho vybavenia by tak mali byť normalizované, aby aj hráči, ktorí ešte nemajú nahraných toľko hodín, mali šancu na úspech. Rozhodovať by tak mal predovšetkým skilly, nie vybavenie. To je samozrejme dobrá správa, na druhú stranu keď strávite v hre desiatky hodín a pozbierate najlepšie vybavenie, chcete ho tiež používať, že? Aj na to našťastie autori mysleli. Po dohraní kampane sa jedna zo zón zmení na end game oblasť, kde nebude fungovať žiadna normalizácia vybavenia, a hra dokonca nebude označovať hráčov (tzv. rouge agentov), ktorí zabíjajú ostatných členov divízie. Odvážite sa tam vkročiť?
Niektorí šťastlivci si mohli vyskúšať aj Skirmish režim, čo je variácia na team deathmatch, ktorý bol do prvého dielu pridaný v decembri roku 2017, a tiež režim Domination, v ktorom majú hráči za úlohu obsadiť a udržať tri strategické body na mape. Multiplayer vraj výrazne vsádza okrem skillov každého hráča tiež na nové technológie a špeciálne vybavenie. Užitočnou novinkou by mal byť lietajúci dron, ktorý dokáže strieľať na ukrytých nepriateľov a ktorý autori tak radi ukazujú v traileroch, rovnako ako pulzný lokátor, ktorý možno teraz hodiť do priestoru a lepšie ho tak strategicky umiestniť.
Súčasťou noviniek by mal byť aj vylepšený matchmaking, ktorý by mal hráčov radiť do jednotlivých hier podľa ich schopností. Tie bude sledovať vlastný systém levelovania ktorý bude určený výhradne pre PvP. Kvalitnejší matchmaking by mal prispieť aj k lepšiemu zážitku z hrania v Temnej zóne, kde by mala hra pripájať do jednej inštancie samotárov a do ďalšej naopak tímy agentov. Tí sa navyše budú konečne môcť združovať do klanov. Na koniec sa ešte pozrite na najnovší príbehový trailer.
(Update 24. 7. 2018) Ako je tomu už takmer pravidlom, Ubisoft pri svojich online tituloch pripravuje uzavreté beta testovania, do ktorého je možné sa vopred prihlásiť a dúfať, že budete vybraní. Pri chystanej taktickej online akcii Tom Clancy's The Division 2 tomu nebude inak, pričom už teraz je možné sa do bety prihlásiť na internetových stránkach The Division 2. Kedy samotná beta odštartuje, ale zatiaľ nevieme.
Zo správy pre akcionárov Ubisoftu sme sa tiež dozvedeli, že o betu The Division 2 je 4× väčší záujem než v prípade prvého dielu, čo je rozhodne dobré znamenie pre Ubisoft, keď už vtedy v roku 2015 prvý diel lámal firemný rekord práve v rámci požiadaviek na prístup do bety. Ako sa druhý diel podaril či nepodaril, sa definitívne dozvieme 15. marca 2019, kedy vychádza na PC, PlayStation 4 a Xbox One.
(Update 13. 7. 2018) Pokiaľ sa vám zapáčila idea kooperatívnej RPG akcie z amerického prostredia, ale odrádza vás zameranie čisto na hru viacerých hráčov, Mathias Karlson zo štúdia Massive Entertainment pre vás má dobrú správu. Na rozdiel od predchádzajúceho dielu budete môcť čisto sami dohrať nielen celú kampaň, ale užijete si aj následný end game obsah. V prípade Tom Clancy's The Division 2 sa autori vraj zamerali na to, aby ste si celú hru mohli užiť vo všetkých možných variantoch, teda ako sami, tak aj s partičkou pravidelných spoluhráčov alebo si len občas prizvať do tímu náhodného agenta.
Znie to rozhodne zaujímavo, na druhú stranu to ale pripomína tortu z jednej českej rozprávky. Stalo sa podivným zvykom prispôsobovať online tituly tým, ktorí ich vlastne online ani hrať nechcú a je len na vývojároch, či týmito na prvý pohľad ústretovými krokmi naopak neochudobňuje o zážitok primárnu cieľovú skupinu hráčov. V lepšom prípade to môže dopadnúť napríklad ako pri Destiny, kde príbehovú kampaň aj ďalší obsah môžete s pokojom prejsť sami, a to bez väčších ťažkostí. Lenže akonáhle vyskúšate kooperáciu s ďalšími hráčmi, zistíte, že doterajší zážitok z izolovaného hrania bol prinajlepšom polovičný. Bude veľmi zaujímavé sledovať, ako sa s týmto sľubom autori pobijú.
(Update 13. 6. 2018) V druhom dieli opustíme vianočný New York a presunieme sa do letného Washingtonu DC, ktorý je 7 mesiacov po vypuknutí katastrofy úplne rozložený, a hoci pôvodná hrozba je takmer preč, mesto vyžaduje prácu agentov, aby sa opäť mohlo stať domovom ľudí. Kým príbehový trailer, ktorý nájdete v úvode článku, buduje hutnú atmosféru a naznačuje posun k trochu inému druhu konfliktov, o niečo cennejšie sú pre nás gameplay zábery. Z tých je evidentné, že autori skutočne vylepšili Snowdrop engine, pretože Tom Clancy's The Division 2 vyzerá naozaj o niečo lepšie. Zároveň môžeme vidieť otvorenejšie lokácie, ktoré by mohli ponúkať nové taktické možnosti, ťažko sa ale ubrániť pocitu, že rozdiel oproti prvému dielu bude minimálny.
Vývojári z Massive Entertainment však jedným dychom dodávajú, že sa poučili z predchádzajúcich chýb, a novinky sa ponesú predovšetkým v duchu nových herných mechanik a lepšieho obsahu. Dosť sľubne napríklad vyzerá Endgame systém, kedy po dohraní príbehovej linky stále pokračujete vo vývoji svojej postavy. Akonáhle vystúpite na maximálnu úroveň, dostanete na výber z nových špecializácií a získate tiež nové unikátne schopnosti, ktoré budete ďalej vylepšovať. Aj po dosiahnutí 30. úrovne tak budete stále formovať svojho hrdinu, aby čo najlepšie vyhovoval vášmu hernými štýlu, nehovoriac o tom, že dostanete tiež úplne unikátnu zbraň.
Páči sa nám aj sľúbený raid až pre osem hráčov, ponúka sa ale samozrejme pochybnosť, či také množstvo agentov v jednej inštancii ešte pôjde nejako takticky koordinovať. Čo však je z celej prezentácie na E3 2018 najlepšie, je oznámenie troch veľkých dodatočných rozšírení, ktoré hra dostane v priebehu prvého roku života a majú byť kompletne zadarmo. No, snáď sa to nepokúsia autori vyvážiť príliš invazívnym systémom mikrotransakcií alebo nejakých lootboxov. Predsa len, tak veľkú online hru bude treba nejakým spôsobom monetizovať.
• Recenzia: 24. 3. 2019 • Autor: Filip Němec
Snáď všetci milujeme postapokalyptické príbehy, kde si ľudstvo siahne na dno a ideálne znovu povstane. V Tom Clancy's The Division 2 ste to vy, kto má Ameriku dostať späť do sedla potom, čo celé Štáty zdevastovala pandémia upravených kiahní. Druhý diel nadväzuje na udalosti jednotky, ktorá sa odohrávala v romanticky zasneženom New Yorku (teda, bol by romantický, keby sa všade neváľali odpadky a mŕtve telá). V koži agenta Divízie, tajnej vládnej organizácie, ktorú aktivuje prezident vo chvíľach najväčšieho nebezpečenstva, ste povolaní do Washingtonu DC. Ten je sedem mesiacov po vypuknutí nákazy z najhoršieho vonku, ulice ale ovládajú nepriateľské gangy a zvyšky obyvateľstva drží pri živote len niekoľko málo ďalších agentov.
Jazýčkom na váhach bude vo Washingtone práve vaša prítomnosť, za úlohu totiž dostanete oslobodiť všetky štvrti obklopujúce Biely Dom, ktorý slúži ako operačná základňa. Ešte pred vydaním hry som počul príbehy o tom, že leto vítajúce Washington DC sa nemôže rovnať zimnému New Yorku. Ide samozrejme o dosť individuálne merania, pre mňa je však prostredie Tom Clancy's The Division 2 tým najlepším, čo som po stránke level designu za posledné roky videl. Každá ulica, každá miestnosť, dokonca aj zapadnuté uličky kam sa možno ani nikdy nepozriete, všetko je do detailu prepracované.
Aby aj nie, keď na hre pracovalo hneď niekoľko veľkých tímov. Bohužiaľ, v krásnom a dychberúcom meste prežijete dosť nezapamätateľný príbeh. Opýtať sa ma niekto na ulici, o čom The Division 2 je, vykoktal by som len niečo o epidémii. Hlavná postava nehovorí, vedľajšie charaktery sú nezaujímavé a v rámci celého príbehu sa v podstate nič nedeje. Jednoducho len zachraňujete mesto.
Možno to vyzerá ako veľká výčitka, ale Tom Clancy's The Division 2 nie je vyložene príbehová hra a to takmer chýbajúce story mi vo výsledku tak nevadilo. Hutnú atmosféru totiž vykresľuje svet sám. Pomáhate budovať provizórne osady, kde zo začiatku nie je ani pitná voda, ale postupom času sa prepracujete k vlastným políčkam s kukuricou a napríklad aj solárnym panelom. Na každom rohu potom prebiehajú nejaké prepadnutia, patrola kontroluje novo dobytú oblasť alebo len nájdete telefón a jeho posledný hovor vám prezradí, čo sa na danom mieste asi stalo.
The Division 2 je napchaté obsahom a ani po desiatkach hodín nebudete vedieť, čomu sa venovať skôr. Hlavné príbehové misie, obrovské množstvo vedľajších, ale stále veľmi zábavných úloh, obsadzovanie stanovíšť, rušenie nepriateľskej propagandy, hľadanie kufríkov odomykajúcich nové schopnosti, ničenie nepriateľských patrol, plnenie projektov na výstavbu nových osád, súboje s bossmi v každej štvrti... je toho skrátka veľa a všetko ma neskutočne baví. Všetok obsah navyše pôsobí uceleným dojmom, takže máte naozaj pocit, že každý váš krok má nejaký vplyv a Washington DC sa mení k lepšiemu.
Celú tú kopu zábavného obsahu potom môžete plniť sami, ale príde mi už ako mlátenie prázdnej slamy pripomínať, že pri viacerých ľuďoch je hranie The Division 2 o dosť väčšia zábava. Hra množstvo a silu nepriateľov škáluje podľa toho, s koľkými hráčmi sa do akcie pustíte, avšak ak sa vydáte „tam von“ sami, pripravte sa na podstatne ťažší zážitok. Taktizovanie sa zmrští na krčenie sa za prekážkami a navyše v momente, keď prídete o život, nebude v okolí nikto, kto by vás oživil.
Autori samozrejme mysleli na to, že nie každý má ďalších troch kamarátov s rovnakou hrou, nehovoriac o tom, že každý má denný program trochu iný, Tom Clancy's The Division 2 vám preto s dohodením ďalších agentov pomôže. Možností je navyše niekoľko: v úkryte môžete priamo vytvoriť žiadosť o posily a špecifikovať, na akú činnosť sa chystáte, v prípade príbehových misií či pevností, čo sú také menšie raidy, potom stačí prísť k ich ikonke na mape a môžete spustiť matchmaking, ktorého rýchlosť a spoľahlivosť ma neprestáva prekvapovať, a nakoniec môžete o posily požiadať kedykoľvek v priebehu hry. Hoci nikto z hráčov odpovedajúcich na vaše volanie nevie, čomu sa chcete venovať, vždy sa skrátka niekto nájde, pretože všetky herné aktivity sú zábavné.
Hranie s priateľmi je však podstatou The Division 2. Aj preto hra ponúka možnosť vytvoriť si vlastný klan a spoločne plniť špeciálne klanové projekty a výzvy. Čo sa pripájania k svojim kolegom týka, prekvapila ma technická vyladenosť. Sotva vám do slúchadla kamarát povie, že sa k vám pripojí, hneď na to ho vidíte stáť vedľa seba. A keď mu náhodou vypadne internetové pripojenie? Po akomkoľvek výpadku vás hra okamžite hodí späť do tímu a môžete pokojne pokračovať.
Pri spoločnom hraní sa síce pripojíte do hry jedného z tímu, ale absolvovaný postup sa ukladá všetkým. To sa však bohužiaľ netýka obsadzovania stanovíšť, ktoré zároveň slúžia ako body na rýchle cestovanie. Je síce pravda, že po čase vám ich rovnako zase obsadí nepriateľ, ale aj tak túto výnimku nechápem. Chybne tiež funguje normalizovanie vybavenia v prípade, že váš level je nižší ako úroveň veliteľa skupiny. Papierovo síce máte rovnako silné zbrane, ale aj tak vás dá dole často len ostrý pohľad nepriateľského vojaka.
Jedným z mnohých vylepšení sú práve spomínaní protivníci, ktorí sú oproti prvému dielu The Division nielen o poznanie múdrejší, ale tiež majú viac variantov. Každý z troch nepriateľských gangov má niekoľko rôznych druhov vojakov, takže jedni vás ostreľujú z diaľky, zatiaľ čo ostatní si šnupnú zelenej drogy a s krikom vybehnú v ústrety vašim guľkám. Ani po mnohých desiatkach hodín ma nepriatelia nezačali nudiť a rovnako tak ma baví ich eliminácia. Veľkým plusom je tiež to, že protivníci už nie sú figuríny, do ktorých nasypete desať zásobníkov bez toho, aby si to všimli. Toľko riešený „time to kill“ značne klesol a hra je vďaka tomu viac dynamická a predovšetkým zábavnejšia.
Ešte viac než váš terč je ale dôležitejšie čím na neho strieľate. Hneď z kraja musím zahnať obavy o nedostatok alebo rozmanitosť zbraňového arzenálu. The Division 2 skrátka nie je Anthem, kde sú všetky zbrane jednoducho také „meh“. Hoci väčšinou v akčných hrách vyhľadávam automatické samopaly, v tomto prípade som kombinoval poloautomatické pušky, odstreľovačky, ťažké guľomety a napodiv tiež aj brokovnice, ktoré mi v Bete prišli ako zbytočná kategória, autori však zvýšili ich poškodenie a tak sa vo vybraných momentoch nakoniec hodia. Čerešničkou na krvavej torte sú potom modifikácie, vďaka ktorým si môžete každú zbraň upraviť na svoj obraz a značne vylepšiť jej vlastnosti.
Ďalším prvkom, ktorý prvý diel nahryzol a druhý ho približuje k dokonalosti, sú aktívne skilly, ktoré tu zastupujú hi-tech vychytávky ako automatické strieľne, multifunkčné drony alebo „svetlušky“ oslňujúce nepriateľa. Týchto gadgetov je celkom osem a každý má tri až päť veľmi rozdielnych modifikácií (chcete drona, čo lieči alebo naopak zvládne pásové bombardovanie?). The Division 2 je navyše pod šupkou páčivej cover based strieľačky najmä taktickou akciou, takže pomocou skillov, zbroje a zbraní tvoríte silné buildy, ktorých silu spoznáte práve v momentoch, kedy ich budete skladať aj s ohľadom na vybavenie vašich parťákov v zbroji.
Kampaň vám zaberie niekoľko desiatok hodín a sama o sebe je vynikajúcou zábavou. Skončiť dohraním poslednej misie celá hra, vlastne by som bol aj tak dosť spokojný. Príbehová kampaň je ale v podstate len začiatok. Akonáhle zdoláte poslednú pevnosť, príde už vopred avizovaný zvrat (nejde teda o spojler), kedy do vami oslobodeného mesta vtrhne armáda bývalých amerických žoldnierov Black Tusk. Tí si v ničom nezaostávajú s doterajšími gangmi, ktorí oproti nim pôsobia ako skupinky amatérov šantiacich s airsoftkami z púte. Strach naháňa najmä ich futuristická výbava na čele s modernými dronmi a najmä robotickými psami, ktorí vedia preliezť aj vysoké prekážky.
Počas chvíle obsadí Black Tusk celé mesto, čo v jazyku hry znamená, že vlastne prídete o celý svoj predchádzajúci postup v zmysle záchrany mesta. Odomknuté vám zostanú len úkryty ponúkajúce rýchle cestovanie, inak je vám ale všetko odobraté. Čaká vás tak opätovné plnenie príbehových misií a pevností, tentoraz ale v zmenenom garde a samozrejme s novým nepriateľom na muške. Popri tom autori nachystali tiež neuveriteľné množstvo nových Endgame vedľajších aktivít či každý deň aj týždeň meniace sa projekty.
Po absolvovaní dvoch misií a jednej pevnosti potom vzrastie úroveň sveta a spolu s ňou aj úroveň nepriateľov a taktiež vybavenia, ktoré z nich bude padať. Honba za lepším vybavením je v rámci Endgame obsahu ešte vyhrotenejšia, pretože prívrženci Black Tusk gangu nie sú žiadne strúhadlá a na boj s nimi potrebujete poriadny kvér. A čím viac misií a pevností splníte, tým sú aj oni silnejšie. To pôsobí na jednu stranu veľmi motivačne, na stranu druhú si ale občas možno poviete, že nemá zmysel sa naháňať za lepšími vecami, keď ste na úrovni sveta dve a viete, že vás čakajú ešte ďalšie tri úrovne (piata bude odomknutá onedlho).
Veľkým lákadlom sú potom tri nové špecializácie, ktoré sa sprístupnia na konci hry. Každá ponúkne jednu ikonickou zbraň so špeciálnou muníciou, ktorá sa svojimi vlastnosťami a najmä poškodením nemôže rovnať ničomu, čo možno v hre bežne získať. Každá špecializácia má navyše pekne košatý strom skúseností, ktorý poskytuje skvelé zručnosti. V rámci Endgame obsahu tak dostávame nielen novú úroveň hrateľnosti, ale aj poriadnu dávku motivácie do ďalšieho hrania.
Samostatnou kapitolou sú potom PVPV Temné Zóny, ktoré slávia návrat z jednotky, ale v trochu inom vyhotovení. Celkom nájdete v meste tri a v každej môže byť maximálne 12 hráčov. Dve sú vždy normalizované, čo znamená, že vybavenie všetkých hráčov v zóne je na rovnakej úrovni a tak sa nestane, že menej vybavení agenti budú ľahkou korisťou. Hlavnou zmenou je však to, že ak sa chcete pustiť do sporu s ostatnými agentmi, musíte vopred zmeniť svoj status a v podstate sa tak nahlásiť ostatným, čo úplne popiera pôvodnú myšlienku zbehlého agenta s pokrivenými úmyslami. Na druhú stranu je ale evidentná snaha nalákať do zón aj menej skúsených a sebavedomých hráčov.
Každý týždeň potom jednu zo zón obsadí gang Black Tusk a stane sa tak z nej okupovaná Temná zóna. Tu si už konečne môžete robiť takmer, čo chcete. Zahliadli ste iného agenta, ako zobral niečo cenné? Votrieť sa mu za chrbát a to nielen pre to, že v prípade vašej smrti sa vám skúsenosti nepripočítavajú, ale rovno odpočítajú.
Mám trochu pnutie pokúsiť sa vypísať od A do Z všetok ten zábavný obsah, ktorý The Division 2 ponúka, pretože vo svetle pôrodných bolestí oboch dielov Destiny, nedávneho Anthem a vlastne aj prvého The Division chcem skrátka autorom vzdať hold za to, ako bravúrne zvládli svoj reparát. Mysleli aj na veľmi pekné detaily, takže napríklad aktivita obsadenia kontrolného bodu nie je vždy rovnaká. Niekedy stačí len vystrieľať strážcu, inokedy sa zasa musíte ubrániť útoku zo zálohy alebo nájsť špeciálny kľúč. The Division 2 aj po desiatkach hodín intenzívneho hrania prekypuje obsahom a neupadá do stereotypu, hra je tak pomyselným jednorožcem v rámci lootershooter žánru.
The Division 2 síce nie je bez chyby, no veci ako slabší príbeh či niektoré nelogické mechaniky pri kooperácii sa dajú prehryznúť, pretože výsledok je neuveriteľne zábavný. Moje hranie občas kazili najmä bugy, ktorých nie je veľa, ale keď prídu, sú veľké. Nemohol som si napríklad odomknúť jednu významnú osadu a častou chybou bolo aj to, že z ničoho nič sa po pár sekundách aktívneho nasadenia deaktivoval niektorý zo skillov. Časté, zhruba pätnásťminútové údržby servera však signalizujú, že autori všetky problémy naozaj riešia a v celkovom meradle ide stále len o kvapky v mori. V mori, ktoré je pekelne zábavné a predovšetkým naozaj veľké. V mori, v ktorom sa budem utápať minimálne niekoľko ďalších týždňov.
Táto recenzia bola napísaná pre PS4 Pro verziu.
• Zdroje: Vlastný
Klady
Zápory
Filip Němec
Hry boli mojím najlepším priateľom aj milenkou už od detstva. O hrách som začal písať už na strednej škole, čím som vysedávanie pri herných strojoch ospravedlňoval najskôr pred rodičmi a teraz pred manželkou. V minulosti som vo forme textu aj herných relácií prispieval do magazínov ako Games.cz, Eurogamer.cz či Zing.cz. V Alza Magazíne mám na starosti herné konzoly všetkého druhu a z hier potom najmä preteky, v osobnej rovine som navyše hlavným strojcom vyostrených diskusií medzi konzolistami a PC Master Race.
• Prvé dojmy: 16. 3. 2019 • Autor: Filip Němec
Masívne. Inak zatiaľ The Division 2 nazvať nemôžem. Aj po zhruba polovici príbehovej kampane mám často pocit, že sa iba kĺžem po povrchu, čo je príjemné zistenie, ktoré som napríklad v Anthem (porovnávanie sa s týmto ďalším zástupcom looter shooter žánru vyhýba len veľmi ťažko) ani raz nezažil. Leví podiel na tom má samotný Washington DC, ktorý zasnežený New York z prvého dielu prekonáva. Je pravdou, že sneh v kombinácii s vianočnými ozdobami a všemožnými svetielkami je veľa silný kaliber, The Division 2 však exceluje najmä tým, že mesto nepôsobí prázdno.
Všade sa niečo deje. Na každom rohu prebieha boj, prechádza sa tam občianska patrola, srnka ohrýza zelené lístie, kontrolný bod práve ovláda jedna z troch nepriateľských frakcií alebo sa len kocháte detailným prostredím. Mesto je plné odpadkov, vrakov áut a to všetko je rozmiestnené tak prirodzene a organicky, že vás pobyt v meste ani po desiatich hodinách neprestane udivovať. Okrem Bieleho domu, ktorý funguje ako operačná základňa, tak navštívite tiež provizórne osady, ktoré slúžia ako malé príbehové huby.
V každej štvrti nájdete minimálne jedno sídlisko preživších, ktoré zastupuje úlohu predsunutej základne a vašou úlohou je doviesť ju k prosperite. To všetko prebieha cez vedľajšie nepovinné questy, ktoré sú ale natoľko rôznorodé a zaujímavé, že ich sám beriem ako menšie odbočky z hlavných príbehových misií. Celkovo na mňa druhý Division pôsobí veľmi celistvým dojmom. Každá misia, každá činnosť má svoj význam a posunie vás v hre dopredu. Nič nerobíte len tak, nič nezostane bez odmeny.
Prvý diel ma zamestnal na dlhé desiatky hodín a bol som priamym svedkom toho, ako sa z nádejnej, ale obsahom prázdnej hry stáva niečo podstatne lepšie. Jednotka mala slušný nábeh na solídny prepadák, nakoniec ale beriem finálny stav hry ako malé víťazstvo a presne na tom autori stavajú. Aj tak ale The Division 2 obsahuje veľa malých aj väčších noviniek. Takže aj keď je základ rovnaký, skúsený hráč jednotky bude aj napriek tomu sem-tam tápať. Ale len chvíľu, autori totiž vytvorili dobre zvládnutý systém tutoriálov a nápoved, takže z komplexnej taktickej akcie je aj nakoniec celkom prístupná akčná hra.
Novinky sú vám navyše dávkované postupne v priebehu niekoľkých prvých hodín, nie ste teda príliš zahltení, čomu dopomáha aj kompletný český preklad všetkých textov. Ten je na vysokej úrovni, respektíve nevšimol som si žiadne chyby alebo preklepy, napriek tomu sa bohužiaľ nevyhneme klasickým chybám, ktoré vznikajú v momentoch, kedy hru prekladá niekto, kto ju nepozná. Ak teda budete hľadať lekárničku, pozerajte sa skôr po zbrojnej sade. Áno, práve zbrojná sada vás vylieči.
Z čoho zatiaľ nie som vyložene nadšený, je príbeh. V podstate ho nevnímam a vlastne mi to ani úplne nevadí. Cieľ je jasný, oslobodiť Washington DC a zatlačiť nepriateľa späť do jeho brlohu. Neočakávam ale žiadne zvraty či inak silné momenty, cutscény iba pekne dopĺňajú to, čo sa v meste deje. Z môjho pohľadu zabudnutý príbeh nie je vyložene na škodu, do hry ma totiž vťahujú diskusie s NPC postavami či najrôznejšie zberateľské predmety. Pokiaľ ale očakávate od The Division 2 silné rozprávanie, pravdepodobne tu nepochodíte. Možno ale záver príbehu prekvapí, kto vie.
The Division 2 je ale o akcii. Taktickej, návykovej a neustále premenlivej akcii. Tu autori urobili najväčší pokrok a ja si každý stret vyložene užívam, ak teda práve neryjem svoju super agentskú tvár v zemi. Jednou z výrazne vylepšených vecí je podstatne väčšia variabilita nepriateľov, ktorých druhy v podstate ešte nedokážem ani spočítať, čomu dopomáha najmä to, že v celom meste sa pohybujú tri nepriateľské frakcie a štvrtá sa pridá po dohraní kampane. Ďalším vylepšením je potom znížený time to kill, teda čas potrebný na zabitie nepriateľov. Tí už nie sú chodiace huby pohlcujúce vaše guľky, ale pri dobrej muške môžete počas dvoch rán do hlavy zložiť väčšinu slabších nepriateľov.
Čo je však pre mňa Svätým grálom The Division 2, je variabilita a množstvo zaujímavých zbraní. Zatiaľ čo v iných akčných tituloch siaham vždy po samopale, tu rád striedam poloautomatické pušky, sniperky, karabíny aj rotačné guľomety. Každá zbraň má niečo do seba a je len na vás, či sedí vášmu hernému štýlu a či si ju dobre prispôsobíte. Korunu vášmu maznaniu sa s arzenálom zbraní totiž dodávajú modifikácie, ktoré fungujú jednoducho a intuitívne a sú veľmi silným nástrojom.
Tu sa The Division 2 približuje Destiny 2, ktoré vyhráva len tesne o polovicu pažby vďaka fantastickým exotickým zbraniam, kedy má každá svoj príbeh, je ale možné, že niečo podobné ponúknu tzv. signature zbrane v rámci Endgame špecializácií. Výber a úprava zbraní je navyše perfektná alchýmia. Hra vám nepovie, ktorá guľovnica je lepšia, pretože to skrátka nejde. Namiesto toho sledujete poškodenie jedného výstrelu, kadenciu a dostrel. Zaujímať vás tak bude najmä DPS, teda ukazovateľ poškodenia za sekundu, ktorý v inventári síce nenájdete, ale môžete si každú zbraň otestovať na strelnici na operačnej základni, kde vám tento ukazovateľ v reálnom čase vypočítajú. V tomto smere je The Division 2 do detailu prepracované.
Samotná hrateľnosť je postavená na klasickej taktickej akcii s konvenčnými zbraňami, výrazne však do hry prihovárajú technologické gadgety. Myslím samozrejme tie armádne, nie mini vetráčik do USB. V prvom diele predstavenej automatickej strieľne boli len ochutnávkou toho, čo autori nachystali tentoraz. Na výber máte z ôsmich hi-tech hračiek, z ktorých každá má tri alebo aj štyri modifikácie. Už teraz sú medzi hráčmi veľmi obľúbené drony. Tie však nemusia len strieľať, popri vytvorení skromného silového poľa na odrazenie niektorých guliek ho môžete vyslať tiež opraviť treba strieľňu spriateleného agenta.
Ďalej tu potom sú napríklad štíty tak veľké, že vám trčia len topánky alebo naopak menší, ktorý odráža projektily k najbližšiemu protivníkovi. Nechýbajú automaticky navádzané míny, pulzné senzory deaktivujúce elektronické zariadenia alebo poletujúce svetlušky oslňujúce niekoľko nepriateľov naraz. Mrzí ma však, že máte k dispozícii niekoľko desiatok gadgetov, ale aktívne môžu byť len dva. Chápem, že agent pri sebe nemôže nosiť obrnený štít, tri strieľne a päť druhov navádzaných granátov, ale neustále bojujem s pocitom, že je škoda ostatné už odomknuté vybavenie nevyužívať. Skrátil by som potom tiež ich cooldown, ktorý je dosť dlhý, vzhľadom na to, že ide skôr o taktickú výpomoc a nie ultimátnu zbraň, ktorá zvráti celý boj.
Záverom sa samozrejme musím zmieniť o kooperácii. Takmer celú hru som zatiaľ absolvoval s redakčným kolegom Štěpánom a našu radosť z hry môžem ilustrovať tým, že si v priebehu dňa píšeme navzájom správy typu: „teším sa zase na večer“. Snáď to nečítajú naše partnerky. Skrátka a dobre, hranie v kooperácii je nesmierne zábavné, oboch hráčov odmeňuje rovnomerne a spravodlivo a čo predovšetkým, po technickej stránke zatiaľ funguje bezchybne. Pripojenie k druhému hráčovi trvá len pár sekúnd a ani raz nedošlo k tomu, že by nás hra odpojila či k podobným chybám, s ktorými sme bojovali v uzavretej Bete.
Vadí mi len pár vecí, napríklad že ak sa k niekomu pripojíte, spoločne splnené príbehové aj vedľajšie misie zostanú aj vo vašej hre absolvované, no nie však vedľajšie aktivity, ako je dobývanie kontrolných bodov a podobne. Nejde však o nijako veľký nedostatok, po čase sa rovnako tak či tak dostanú tieto strategické body späť do rúk nepriateľa. V rámci kooperácie mi potom vadí aj to, že keď váš parťák vyberie nejaký bod na mape, vám sa tiež označí, ale už nevidíte GPS linku vedúcu ho k cieľu tak ako on, takže občas hrozí, že sa neplánovane rozdelíte.
Zatiaľ si netrúfam hru obšírnejšie hodnotiť, vyššie spomínané klady alebo zápory sú však podľa mňa zovšeobecniteľné aj v rámci dlhšieho hrania. Čo by sa mohlo zmeniť, je loot, respektíve jeho prísun a kvalita. Zatiaľ mám však z odmeňovania za moju hernú aktivitu dobrý pocit a podľa stavu prvého dielu na konci svojej životnosti autorom verím, že to tentoraz už nepokazia. Tom Clancy's The Division 2 pôsobí veľmi masívnym dojmom a solídne dlhá príbehová kampaň bude iba akýmsi tutoriálom k tomu, čo príde „po tridsiatke“, teda po dosiahnutí maximálnej tridsiatej úrovne.
Ak teda v súčasnej chvíli uvažujete nad tým, či si The Division 2 zaobstarať, rozhodne máte moje odporúčanie. Nemôžem sa síce zaručiť za to, že vás hra bude baviť aj o dva mesiace, pretože jej dlhodobý potenciál som nemal šancu zatiaľ otestovať, ale po zhruba polovici príbehovej kampane môžem bez výčitiek vyhlásiť, že mám v rukách dosť možno jeden z najlepších titulov prvého štvrťroka . A kto vie, možno aj celého roka.
• Zdroje: Vlastné
• Dojmy z hrania: 12. 2. 2019 • Autor: Filip Němec
Sedem mesiacov po vypuknutí pandémie, ktorá rozložila celé Spojené štáty, je už pôvodné nebezpečenstvo zažehnané, Amerika sa však pohybuje na pokraji totálneho zrútenia. Ulice ovládajú ozbrojené gangy, zvyšky civilného obyvateľstva nemajú prakticky žiadne zábrany a všade hrozí hladomor. Poslednú iskričku nádeje predstavujú agenti Divízie, ktorých nie je veľa, ale ich špeciálny výcvik a hi-tech vybavenie sú jedinou šancou na obnovu spoločnosti. Do hlavného mesta Spojených štátov tak prichádzam ja a tiež moji redakční bratia v zbrani – Štěpán a Kuba.
Ako už ste asi pochopili, uplynulý víkend som strávil v postapokalyptickom Washingtone D.C., Kde mi po väčšinu času robili parťákov kolegovia z redakcie. Uzavretá beta Tom Clancy's The Division 2 ponúkla veľkorysú porciu obsahu, v rámci týchto dojmov z hrania tak nájdete zážitky ako z plnenia príbehových misií, tak aj rad vedľajších aktivít. So Štěpánom a Jakubom sme však vehementne nakúkali najmä pod pokrievku end game obsahu. Neohrozene sme sa totiž pustili do prečisťovania jednej z Temných zón.
Ale pekne poporiadku. Moje prvé dojmy totiž nepatria pocitom zo streľby alebo zmenám v stratégii boja. Uchvátil ma samotný Washington D.C., ktorý je prakticky úplným opakom toho, čo si pamätám zo zasneženého New Yorku uprostred Vianoc z prvého dielu. V čase sme sa posunuli o niekoľko mesiacov dopredu, takže zatiaľ čo Veľké jablko sa vyznačovalo predovšetkým novo vzniknutým chaosom, hlavné mesto USA je pomaly ale isto pohlcované prírodou. Nie je tak nijako výnimočné, keď pri potulkách mestom vystrašíte srnku okusujúcu trávu rašiacu z popraskaného asfaltu alebo veveričku hodujúcu na odpadkoch.
Niekomu sa možno bude nové prostredie zdať príliš obyčajné, pretože zasnežený New York mal určite svoje čaro, ja som však bol uchvátený detailmi a omamným pocitom reálnosti. Kopiace sa odpadky, steny výškových budov obrastené popínavým brečtanom a v tom všetkom zúfalí civilisti bojujúci o často falošný pocit bezpečia. Markantnou zmenou je potom vzdušnosť a veľkosť herného sveta. Ulice sú o poznanie širšie, s väčšou dohľadovou vzdialenosťou a viac detailami. The Division 2 na mňa pôsobí naozaj reálnym dojmom.
Základné mechaniky sa však vôbec nezmenili – mesto je rozčlenené do jednotlivých štvrtí, ktoré obsahujú nepriateľov na rôznych úrovniach. Od začiatku tak budete mať prístup takmer všade, je to ale level nepriateľov, ktorý vás bude z počiatku držať v centre mesta. Hlavnou základňou je v tomto prípade rovno Biely dom, ktorý v úvode hry pomôžete oslobodiť. Tu môžete vylepšovať svoju postavu, kšeftovať s obchodníkmi a samozrejme sa pripravovať na nasledujúce misie.
Druhému dielu sa už od jeho predstavenia vyčíta predovšetkým veľká podobnosť s jednotkou. Autori potrebovali urobiť hrubú čiaru za prvým dielom, ktorého životný príbeh nezačal práve najlepšie, The Division 2 však v hrateľnosti nadväzuje presne tam, kde sa vývoj predchodcu zastavil. V mnohých ohľadoch tak ide naozaj len o drobné vylepšenia, druhý diel totiž opäť predvádza prvotriednu taktickú akciu, kde si užívate každučký prechod z krytu do krytu a tímová práca pôsobí neskutočne efektne (či bude aj efektívna je už potom na vás).
Napriek tomu som niekoľko zmien zaznamenal. Dvojka sa podľa môjho názoru ešte viac vydáva taktickým smerom, už totiž nie je možné po jednom zostreľovať protivníkov pred sebou a strojovo postupovať vpred z krytu do krytu. Väčšie priestory a ich variabilita ma nútila strážiť si chrbát a oveľa viac využívať bočné útoky. Veľkú radosť mám aj z vybalansovania zbraní. Brokovnice konečne majú zmysel, rovnako ako ľahké guľomety, ktoré boli v pôvodnej hre prakticky zbytočnou triedou zbraní. Tie sú skvelé napríklad na vytvorenie tlaku na protivníka, ktorý sa schováva za neprestreliteľným krytom. Smršť guliek okolo jeho hlavy ho na chvíľu uzemní, a vy máte čas obehnúť ho zo strany.
S príklonom k taktike potom súvisí aj rad nových technických vymožeností. V rámci bety som si mohol vyskúšať dva druhy automatických strieľní, drony alebo tzv. seeker mines, ktoré si sami nájdu svoj cieľ. Obmedzená ponuka v Bete mi nedovolila túto stránku The Division 2 otestovať podrobnejšie, v spojení s niektorými taktikami či zbraňami však pôsobia tieto hi-tech vychytávky ako skvelé komplementy k už známej hrateľnosti. Takýto dron totiž nemusí nutne strieľať po nepriateľoch, ale môžete ho pokojne vyslať opraviť automatickú strieľňu vášho parťáka. Gadgety možno mať aktívne hneď dva súčasne a ide o veľmi výkonných pomocníkov, ktorí môžu zvrátiť chod prebiehajúcej bitky.
Alfou a omegou každého súboja sú však zbrane. Až dlhodobé hranie odhalí ich množstvo a variabilitu, súdiac však podľa prvého dielu na tom dvojka rozhodne nebude zle. Prísun nového vybavenia je permanentný a nie je prekvapením, že väčšina z toho je šrot vhodný na predaj či rovno na rozobratie na súčiastky. Tom Clancy's The Division 2 bude vo svojom jadre klasickou akciou, kde sa budeme hnať predovšetkým za novým a lepším vybavením, čo je zároveň hlavným lákadlom všetkého end game obsahu. V rámci svojho krátkeho víkendového hrania však v tomto smere zatiaľ nemám čo hodnotiť.
Bohužiaľ som sa tiež príliš neponoril do úprav streleckého arzenálu, pretože súčiastok na ich modifikáciu som dostal poskromne, určite ale pôjde rovnako ako v predchádzajúcom diele o veľmi dôležitý prvok. Veľmi ma bavilo testovať jednotlivé zbrane, sledovať ich rozdiely a uvažovať nad tým, či ísť do nadchádzajúcej akcie s brokovnicou či ostreľovačkou. Vďaka benevolencii autorov som tiež mohol v rýchlosti vyskúšať všetky tri špecializácie, ktoré sa odomknú po dosiahnutí maximálnej úrovne.
Trvanlivosť end game obsahu totiž chcú autori podporiť trojicou úplne unikátnych zbraní a tiež novým stromom skúseností, ktoré vycizelujú vašu špecializáciu novým a zrejme dosť vyhraneným smerom. Skúsil som si tak ničivú ostreľovačku kalibru 50 mm, kušu s výbušnými šípmi alebo obrovský granátomet. Tieto zbrane vynikajú najmä svojím poškodením a majú zaujímavé vlastnosti, nebol som však z nich tak unesený, ako som si pôvodne predstavoval. Ani tento prvok ale zatiaľ nechcem nijako hodnotiť.
Áno, asi to nie je žiadne prekvapenie, ale pri hre s ďalšími hráčmi je The Division 2 presne tou hrou, ktorú autori prezentujú. A je to skvelá zábava. Behom pár minút sme sa s Jakubom aj Štěpánom zvládli zohrať a pri akcii intuitívne vydávali rozkazy kto kam má ísť (kombinované s chválením sa koľko nepriateľov kto zložil alebo naopak prosením o oživenie). Verím, že pri odomknutí všetkých gadgetov a lepšom vybavení by sme predvádzali kreácie hodné špeciálnych jednotiek, hra totiž v reálnom čase zaujímavo kombinuje údaje o vašich spoluhráčoch, takže ak napríklad jeden z kolegov hodí granát, vám sa ukáže nielen miesto jeho dopadu, ale aj rádius výbuchu.
Najlepší zážitok mám z Temnej zóny, kde sme najprv v rámci tutoriálu zaistili jedno z útočísk. Potom už ale výukový režim skončil, a my sme sa vydali prečistiť niekoľko námestí. Obtiažnosť v Zóne výrazne vzrástla, takže moje občasné Rambo výpady končili väčšinou nešťastne a moji kolegovia v zbrani ma museli oživovať. Pravé peklo potom začalo v momente, keď nás napadla ďalšia partička zbehlých agentov. V The Division 2 má fungovať systém tzv. rogue agentov odlišne a napadnutí „dobrí“ agenti by mali podľa vývojárov dostať čas na reakciu, kedy v prípade neopätovanej streľby nedôjde k žiadnemu konfliktu.
V našom prípade som však vo vysielačke začul, že na blízku je zbehlý agent a v tej chvíli už do mňa niekto vystrieľal celý zásobník. Jakub ešte stihol dva Lootu chtivých zbehov popraviť, ale ich komplici našu jednotku doteraz fungujúcu ako švajčiarske hodinky stihli behom pár sekúnd odrovnať. Z fungovania Temnej zóny som tak ako iní hráči ešte mierne zmätený, v prípade takej rozsiahlej bety je však bežné, že všetky mechaniky nestihnete vstrebať. Aj tak by som si ale prial, aby The Division 2 niektoré prvky vysvetľovalo podrobnejšie.
Moje dojmy z Tom Clancy's The Division 2 sú veľmi pozitívne. Nejaký markantný rozdiel oproti jednotke asi budeme hľadať ťažko (snáď len s výnimkou úplne nového mesta), hra však podľa mňa ponúkne presne to, čo od nej hráči očakávajú. Pri recenzii budem určite sledovať umelú inteligenciu, tá sa mi totiž rovnako ako v jednotke nezdá tak múdra, ako by mohla byť, čo ale autori šikovne maskujú tým, že v rámci mnohých prestreliek sú nepriatelia priebežne doplňovaní, a to z rôznych uhlov. Často sa tak dostanú priamo za vašu „šiestu hodinu“, väčšinou ale len vďaka tomu, že protivník vybehne z dverí za vaším chrbtom, ktoré boli doteraz zatvorené.
Bete sa samozrejme nevyhol rad technických chýb, na čele s pomalým načítaním textúr, takže namiesto srnky ste občas stretli rozmazané hnedé čosi na štyroch paličkách. Pri hraní v skupinke ma potom hra niekoľkokrát bez varovania odpojila, musím ale naopak pochváliť to, že pri opätovnom pripojení som bol nielen späť vo svojej jednotke, ale rovno v jej blízkosti. Ak autori vylepšia úplne miznúce textúry či možnosť pozerať sa cez steny, rád v Tom Clancy's The Division 2 strávim desiatky hodín, pokiaľ teda bude end game stáť naozaj za to. Na to nám ale odpovie až dlhšie hranie.
Ak vás dojmy z hrania navnadili, nemusíte zúfať. Po uzavretej Bete chystá Ubisoft aj ďalšiu, už otvorenú pre všetkých hráčov. Kedy prebehne, zatiaľ nevieme, dá sa však očakávať termín niekedy na prelome februára a marca, Tom Clancy's The Division 2 totiž vychádza už 15. marca na PC, PS4 a Xbox One.
Tieto dojmy z hrania boli napísané pre PS4 Pro verziu
Filip Němec
Hry boli mojím najlepším priateľom aj milenkou už od detstva. O hrách som začal písať už na strednej škole, čím som vysedávanie pri herných strojoch ospravedlňoval najskôr pred rodičmi a teraz pred manželkou. V minulosti som vo forme textu aj herných relácií prispieval do magazínov ako Games.cz, Eurogamer.cz či Zing.cz. V Alza Magazíne mám na starosti herné konzoly všetkého druhu a z hier potom najmä preteky, v osobnej rovine som navyše hlavným strojcom vyostrených diskusií medzi konzolistami a PC Master Race.
• Zdroje: Vlastné
Jednotka Division ma minula veľkým oblúkom, betu druhého dielu som teda inštaloval takmer s nulovým očakávaním. O to viac ma hra milo prekvapila. Celá beta predovšetkým (až na pár drobných nedostatkov) fungovala prekvapivo solídne, servery šliapali a matchmaking tiež príkladne plnil naše rozkazy. S jednotkou perfektne vycvičených agentov (haha) sme sa tak mohli okamžite pustiť do záchrany sveta postihnutého globálnou vírusovou nákazou, ktorá vyhubila väčšinu populácie.
A že to bola slušná jazda! Akcia v Division 2 bola skvelá, ovládanie pôsobilo veľmi responzívne a atmosféra zdevastovaného mesta bola vďaka detailnej grafike veľmi presvedčivá, aj napriek občas vypadávajúcim textúram. Polozničený Washington D.C., kde sa Division 2 odohráva, sa priamo hemžil členmi nepriateľských frakcií a gangov, ktoré sa na globálnej katastrofe snažia profitovať, boj o život bol teda takmer nepretržitý a intenzívny.
Jediné, čo ma trochu sklamalo, je nízka variabilita typov nepriateľov. Naša „Alza jednotka“ počas svojich misií narazila len na iba 4 druhy, čo pre potreby bety síce bolo dostatočné, v plnej hre by to ale zaváňalo ťažkým stereotypom. Snáď potenciál Division 2 nepokazí taká maličkosť.
Štěpán Lenk
Písaniu o videohrách, či už vo forme samostatných článkov alebo recenzií, sa venujem približne od roku 2017, kedy som svojimi textami začal prispievať na server Zing.cz, aby som neskôr napevno zakotvil v redakcii Alza Magazínu. Mojimi obľúbenými žánrami sú RPG a akčné adventúry z pohľadu tretej osoby, nepohrdnem ale aj nejakým tým zápasom o prežitie v battle royale tituloch. Všeobecne ale pri hrách razím heslo, že skvelá hrateľnosť je nadradená nabúchanej grafike.
Od záchranných akcií v New Yorku uplynulo more času, počas ktorého sa situácia stabilizovala podľa tradičných postapokalyptických nôt. Usporiadaní preživší obnovujú spoločnosť, zúrodňujú políčka na strechách vežiakov a rozbiehajú jednoduché manufaktúry. To sa páči miestnym gaunerom, ktorí by radi zožali ovocie ich driny. Tyranizujú bezbranných obyvateľov Washingtonu, s čím väčšina našej redakcie nesúhlasí. Preto sme so Štěpánom vypočuli volanie nášho veliteľa Filipa a narukovali do jeho služieb. Naša misia bola väčšinou úspešná a z môjho pohľadu tiež veľmi zábavná. Počas hrania do nočných hodín sme dosiahli aj pamätihodné výkony (podobne ako tisícky hráčov v Bete).
Pred začatím našej spoločnej akcie som sa vydal do ulíc zničeného hlavného mesta USA na vlastnú päsť. Priznám sa, že singleplayerový zážitok ma veľmi nenadchol. Išlo vlastne o obyčajnú strieľačku s niekoľkými zaujímavými nápadmi, inak kopírujúcimi pôvodnú jednotku. Od nej vlastne prevzala kompletný herný model v upravenej, neskorej podobe, ktorý teraz šliape celkom dobre. Solitérna výprava bola okamžite po naskočení do tímovej akcie zabudnutá, a s chlapcami sme sa dostatočne vybláznili. Musím priznať, že s priateľmi zábavnosť vysoko rastie, takže si myslím, že náš štvrtý parťák (krycie meno O.N.D.R.A.) Sa musel veľmi čudovať našim činom.
Pri rozdávaní taktických pokynov, objavovaní nepriateľov, poskytovaní prvej pomoci a ďalších úkonoch je kooperácia nutná, takže bez komunikácie sa nezaobídete. Zmätené rambo nabiehanie medzi nepriateľov neslávi úspech, lepšie je zamerať sa na rozdelenie úloh a postupne likvidovať rôznych silných protivníkov. Uzavretá beta jednoducho ponúkla zábavnú náplň, ktorá ma nalákala ku kúpe, napriek tomu je nutné priznať, že sme narazili na rad technických nedostatkov (Filipov bullet time) a grafických nezrovnalostí, ktoré snáď v plnej verzii nebudú hráča obťažovať. Uvidíme, nakoľko sa situácia zmení v naznačenej otvorenej Bete, prípadne v plnej verzii, ale už teraz má The Division 2 sľubne našliapnuté.
Jakub Němec
Hranie počítačových a doskových hier patrí k môjmu životnému štýlu už viac ako dvadsať rokov, pretože ma baví preskúmavať nápadité príbehy a svety, ktoré môžem sám ovplyvniť, prípadne sa rád zabavím v športových a pretekárskych tituloch. O svojich dojmoch z návštev týchto fantazijných miest neobmedzených možností píšem s rôzne dlhými prestávkami cez trinásť rokov, z toho posledné tri roky pre Alza Magazín.
• Dojmy z hrania: 6. 9. 2018 • Autor: Filip Němec
Testovanie Tom Clancy's The Division 2 má pre mňa zvláštnu príchuť. Ubisoft totiž nebol schopný (už tradične) ponúknuť sloty na súkromné prezentácie, a tak som sa v tom minime voľného času, čo mi ostávalo, rozhodol vystáť si niekoľkohodinovú radu ako obyčajný smrteľník. Nie je nič, čo by som pre vás, našich čitateľov, nevytrpel.
Pochopiteľne som preto dúfal, že budem patrične odmenený kvalitnou hrou. Tej som sa nakoniec aj dočkal, hoci musím rovno priznať, že ma nijako „zázračne“ neohromila. The Division 2 je totiž washingtonská verzia pôvodnej hry, čo znamená, že okrem prostredia neprináša nič extra nové. Zároveň sa ale stále hrá veľmi dobre.
V rámci desaťminútového dema toho nebolo príliš. Avšak dosť na to, aby som si potvrdil, že The Division 2 je vlastne prvý diel iba v inom meste a s drobnými úpravami. Základné fundamenty hry zostali bez zmien, čo je na jednu stranu škoda, pretože som nezažil nič vyložene nové, zároveň som si ale popravde túto krátku ukážku v spoločnosti troch ďalších hráčov užil. Na stánku Microsoftu bolo možné absolvovať jednu z ukážkových misií (samozrejme v kooperácii) a ako sa dalo čakať, dohovor s tromi mladými Nemcami nebol úplne jednoduchý.
Z počiatku sme skôr odpozerávali z hry tých ostatných, postupom času sme však boli schopní dohovoriť sa na základných úkonoch, ako kto z akej strany zaútočí a kto začne paľbu. Opäť sa mi potvrdilo, že The Division 2 bude patriť k tomu najlepšiemu, čo si v rámci taktických akcií budeme môcť zahrať. Obtiažnosť hry je totiž stále nastavená pomerne vysoko, takže akékoľvek heroické pokusy o sólovanie sú okamžite trestané vašou smrťou, čo je potom logicky trest aj pre celú skupinku agentov.
Základným elementom je stále systém krytia, ktorý bol dobre zvládnutý už v pôvodnej hre, ale v Tom Clancy's The Division 2 je podľa mňa dovedený k dokonalosti. Každý presun pôsobí veľmi prirodzene a efektne zároveň, čomu dopomáhajú skvelé animácie postáv. Čo je však dôležitejšie, hra vždy urobí presne to, čo žiadate. Každý presun, každé skrčenie sa za prekážkou, každé prebehnutia do iného krytu prebehne presne tak, ako ste zamýšľali. Aj pri hraní s úplnými cudzincami som tak rýchlo nabral pocit, že som súčasťou špecializovanej jednotky vycvičených agentov.
V čom vidím posun oproti pôvodnej hre, je prostredie. Tom Clancy's The Division 2 opäť využíva Snowdrop engine, ale v značne vylepšenej podobne a Washington DC tak pôsobí naozaj parádne. Hoci vianočný New York mal hlavne vďaka snehu a farebnému osvetleniu svoje čaro, zdecimované hlavné mesto USA ma okamžite pohltilo. Možno práve preto, že samo je pomaly, ale iste pohlcované prírodou, ktorá si berie späť, čo jej patrí.
Príbeh Tom Clancy's The Division 2 sa odohráva sedem rokov po udalostiach prvého dielu, takže je jasné, že vizuálny štýl musel utrpieť výrazných zmien. Spoznáte tak stále významné pamiatky mesta, tie sú ale rozborené, popraskané a porastené popínavým brečtanom. Na ulici už tiež nestretnete ľudí čakajúcich na autobus. Namiesto toho si tu srny slobodne odhrýzajú trávu prerastajúcu predtým celistvý asfalt. Element prírody je v hre použitý naozaj veľmi dobre a celkovo na mňa The Division 2 pôsobí ďaleko reálnejšie a prirodzenejšie ako prvý diel.
Všetko spomenuté sa nakoniec prejavilo aj v súbojoch, okolitý svet je totiž omnoho pestrejší, než som bol zvyknutý z prvého dielu. Prostredie je členitejšie a ponúka viac manévrovacieho priestoru. Rovnako tak nepriatelia sa dokážu lepšie schovávať a maskovať. Celkovo je Washington bohatší a detailnejší, takže aj prestrelky pôsobia prirodzenejšie. Dizajnéri rozhodne odviedli skvelú prácu, pretože sa sústredili aj na tie najmenšie detaily. Podobne plný a bohatý svet som na tohtoročnom Gamescome mohol vidieť len pri Dying Light 2 a tiež Metro Exodus.
Autori vraj zvažovali ako dejisko hry tiež napríklad New Orleans alebo Seattle, ale Washington bol vybraný vďaka väčšej variabilite a pestrosti prostredia. Práve vo Washingtone navyše sídli ústredie tajnej organizácie, ktorej ste súčasťou, takže voľba bola prakticky jasná. Pozitívny vplyv Divízie potom je o to viac cítiť a snáď aj preto je mesto o niečo živšie. Niekoľko rokov po vypuknutí epidémie sa zvyšky ľudského pokolenia snažia opäť prevziať vládu nad mestom, v čom im ale bráni nielen rozpadajúce sa mesto, ale tiež stále ostrejšie útoky banditov, ktorí chcú vzniknutú situáciu využiť vo svoj prospech.
Hrateľná ukážka ma nakoniec potešila, pretože všetko išlo pekne podľa plánu. Hrateľnosť Tom Clancy's The Division 2 je dobre nastavená a osobne sa dosť teším na ďalšiu dávku taktickej akcie, kde bude opäť rozhodovať obsah a „udržateľný rozvoj“ dodatočného obsahu. Hoci sa hra na prvý pohľad tvári trochu inak, The Division 2 je v zásade MMO titul, ktorého úspech stojí a padá s kvalitným end game obsahom, čo je niečo, čo sa nedá z desaťminútovej ukážky hodnotiť.
Pravdu začneme odkrývať 15. marca 2019, kedy Tom Clancy's The Division 2 vychádza na PC, PlayStation 4 a Xbox One.
Minimálne HW požiadavky | Odporúčané HW požiadavky | |
---|---|---|
Operačný systém | Windows 7 64-bit | Windows 7 64-bit |
Procesor | Intel Core i5-2500K 3.3GHz/AMD FX-6350 | Intel Core i7-4790 4-Core 3.6GHz/AMD Ryzen R5 1500X |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 670/Radeon R9 270 v2 | NVIDIA GeForce GTX 970 4GB/Radeon RX 480 4GB |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operačná pamäť | 8 GB | 8 GB |
Pevný disk | 50 GB | 50 GB |
Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.
Tom Clancy's The Division 2 vychádza 15. marca 2019 na PC, PlayStation 4 a Xbox One. O novinkách vás budeme pravidelne informovať.
• Preview: 8. 3. 2018 • Autor: Filip Němec
Začiatkom roku 2016 vyšlo akčné RPG zmiešané MMO prvky Tom Clancy's The Division. V prvých dňoch a týždňoch zožala hra pomerne solídny úspech vďaka zaujímavej hrateľnosti postavenej na taktike, spolupráci a funkčných RPG princípoch. Čoskoro sa však tvorcovia začali zápasiť s obrovským odlevom hráčov, ktorých nedokázal udržať chabý a nezaujímavý Endgame obsah. Táto situácia trvala ešte niekoľko týždňov, ale potom autori začali početnými updatami meniť hru až do takej fázy, že sa dnes nedá s jej pôvodnou verziou prakticky porovnávať. Už na konci roka 2016 pritom v Ubisofte hlásili takmer rovnaké počty hráčov, ako v prvých týždňoch.
Podobná taktika sa Ubisoftu vyplatila takisto aj v prípade akcie Rainbow Six Siege, ktorá sa tiež dočkala významných zmien a opäť si vydobyla pevné miesto v hráčskych srdciach. Tom Clancy's The Division je tak v súčasnosti pomerne populárna (od vydania si hru zahralo celkovo 20 miliónov hráčov), napriek tomu je oznámenie jej pokračovania pomerne nečakané. Dosť možno bolo nečakané aj pre autorov samotných, pretože okrem prostého oznámenia nepovedali o chystanom pokračovaní nič ďalšie.
Odhalenie druhého dielu v rámci pravidelného relácii State of the Game, ktoré vysielajú autori The Division, bolo prinajmenšom podivné (až trochu ploché), čo bolo zapríčinené predčasným únikom informácií o príprave druhého dielu prostredníctvom internetovej stránky The Division, kde sa objavila na krátky čas nemecká tlačová správa práve o The Division 2. Vývojárom tak nezostalo nič iné ako prácu na pokračovaní oficiálne oznámiť.
Jediná zaujímavá informácia zo spomínaného streamu sa týkala rozhodnutia autorov pokračovať v príbehu jednotky a vytvoriť tak plnohodnotné pokračovanie. Svet The Division je totiž pomerne bohatý a ponúka veľa možností na rozprávanie nových príbehov, čo je niečo, čo mimochodom sám Dávid Polfeldt z Massive Entertainment len pár dní pred odhalením druhého dielu sám spomínal v jednom z rozhovorov.
Zatiaľ tak vieme s určitosťou len to, že pôjde o pokračovanie pôvodnej hry, ktoré bude poháňané vylepšeným grafickým enginom Snowdrop. Oznámenie pokračovania tiež znamená, že aktuálny update s číslovkou 1.8 do prvého dielu je v zásade posledným významným updatom, avšak obsah v podobe nových globálnych udalostí bude samozrejme nasledovať, vrátane napríklad aktualizácie umožňujúcej hráčom na Xbox One X využiť plný výkon konzoly a vylepšiť si tak vizuálne stránku Tom Clancy's The Division.
Kedy by mal druhý diel vyjsť momentálne nie je jasné. Špekuluje sa o tom, že by hra mohla stihnúť ešte tohtoročné vydanie, ale to sa nezdá ako príliš pravdepodobné. Isté je naopak to, že nové informácie a snáď aj prvé gameplay zábery uvidíme na chystanej hernej výstave E3 2018 v Los Angeles, ktorá sa tradične uskutoční v júni.